Lynnesfel vs. Felhanterad häst !?

Faktiskt helt otroligt så hör en Tjej (proffesionellt problemhäst hanterare)av sig seriöst och har nu tagit sig an Hästen.
Jag känner mig väldigt tillfreds med hur det löste sig till slut och jag hoppas verkligen att Hästen får ett långt liv där hon kommer att bli hanterad på ett sätt så hon aldrig kommer behöva agera aggressivt mot människan igen.
Det jag fått bekräftat av den här historien är att det finns inga människor man kan lita på,aldrig någonsin ,tyvärr...för våra stackars hästars skull.

Men du litar på denna personen att hästen aldrig kommer agera aggressivt igen? Du får förlåta att jag låter skeptisk. Men jag har läst annonser om "proffsproblemlösare" och så är dom 25 år och har hållt på med lite NH på hästar som inte har några problem alls, utan mer människor som har haft problem med hästar. Er häst låter det ju lite mer allvarligt med.

Du äger inte hästen längre då hoppas jag (så du inte får tillbaka samma problem igen). Så den inte säljs vidare och du åker på en reklamation. Som sagt man kan ALDRIG lita på folk och att dom inte säljer vidare.

Reklamationen gick inte igenom då antar jag? Eller la du ner det? Att advokater såklart alltid säger att det finns chans att vinna har man ju förstått (även i hopplösa fall) för dom tjänar ju massa pengar.

Håller tummarna för att Du iallafall har hört det sista i ärendet.
 
Så bra att TS funnit en lösning.

Jag berättade ju att jag träffat på en aggressiv och hotfull häst.

Eftersom jag är erkänt galen, tog jag över hästen. Priset var verkligen symboliskt.
Hästen i fråga har inte ifrågasatt en grej sedan han flyttade hem till mig för knappt två veckor sedan.
Nu är han riden i skritt här hemma på gårdsplanen och det har gått utmärkt.

Intressant: "min" häst verkar definitivt ha hamnat hos fel ägare, som utvecklat ett aggressivt beteende men något lynnesfel verkar han inte ha "egentligen" eftersom det tog en dust för att han skulle lägga sig platt. Mer eller mindre.

Hur som helst har jag blivit ägare till en fullt trevlig halvung men oinriden islandshäst som inte verkar ha några beteendeproblem.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 221
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 485
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 328
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp