Hästförbud

Stinanina

Trådstartare
Hej! Jag söker information om fallet (målnummer eller någon som vet något om detta) på en kvinna i Essunga kommun, skaraborgs län. Hon fick för 5-7 år sedan hästförbud (dömd) och polisen hämtade alla hennes hästar. Hon har nu startat med kattuppfödning istället och sköter inte detta heller.
Någon som har information och kan hjälpa mig?
 
Hej! Jag söker information om fallet (målnummer eller någon som vet något om detta) på en kvinna i Essunga kommun, skaraborgs län. Hon fick för 5-7 år sedan hästförbud (dömd) och polisen hämtade alla hennes hästar. Hon har nu startat med kattuppfödning istället och sköter inte detta heller.
Någon som har information och kan hjälpa mig?
Du kan nog kontakta länsstyrelsen i det länet och begära ut handlingarna som allmän handling. Det är bra om du vet fastighetsbeteckning eller vilket område men de kan nog hitta vad det gäller ändå. Ge så mycket information du vet om det.
 
Säger som @VLMF ring länsstyrelsen för att få uppgifter. Har hon totalt djurförbud och inte bara hästförbud är de nog intresserade av att höra om katterna också.
Letar du efter domen för djurplågeri är det tingsrätten du ska ringa.
Jag har varit i kontakt med tingsrätten men får ej ut handlingarna eftersom jag inte har målnumret. Själva domen är ju så pass gammal. 5-7 år.
Själva djurförbudet är hävt nu eftersom det gått ett visst antal år.

Länsstyrelsen har jag dock inte testat än. Får göra det på måndag.

Men det borde ju finnas hälstmänniskor här som känner igen detta.
Hon födde upp hästar, vågar inte skriva namn och stamnamn. Är säkert inte tillåtet ens.
 
Jag har varit i kontakt med tingsrätten men får ej ut handlingarna eftersom jag inte har målnumret. Själva domen är ju så pass gammal. 5-7 år.
Själva djurförbudet är hävt nu eftersom det gått ett visst antal år.

Länsstyrelsen har jag dock inte testat än. Får göra det på måndag.

Men det borde ju finnas hälstmänniskor här som känner igen detta.
Hon födde upp hästar, vågar inte skriva namn och stamnamn. Är säkert inte tillåtet ens.
Djurförbud gäller normalt tills vidare och är rätt svåra att få upphävda.

Konstigt att du inte får ut domen från TR. Är det djurskyddskontroller som ligger till grund för domen kan du nog få rätt mycket info ifrån deras beslut och kontrollrapporter ändå.
 
Hej! Jag söker information om fallet (målnummer eller någon som vet något om detta) på en kvinna i Essunga kommun, skaraborgs län. Hon fick för 5-7 år sedan hästförbud (dömd) och polisen hämtade alla hennes hästar. Hon har nu startat med kattuppfödning istället och sköter inte detta heller.
Någon som har information och kan hjälpa mig?

Du är säker på att det är en kvinna? Finns en man som passar in på din beskrivning och som fått djurförbud tillsvidare.
 
Jag har varit i kontakt med tingsrätten men får ej ut handlingarna eftersom jag inte har målnumret. Själva domen är ju så pass gammal. 5-7 år.
Själva djurförbudet är hävt nu eftersom det gått ett visst antal år.

Länsstyrelsen har jag dock inte testat än. Får göra det på måndag.

Men det borde ju finnas hälstmänniskor här som känner igen detta.
Hon födde upp hästar, vågar inte skriva namn och stamnamn. Är säkert inte tillåtet ens.
Du kan maila länsstyrelsen redan idag :) så svarar de nog på måndag. Målnumret lär finnas bland de handlingarna också, troligtvis även kopia på domen.
 
Jag har varit i kontakt med tingsrätten men får ej ut handlingarna eftersom jag inte har målnumret. Själva domen är ju så pass gammal. 5-7 år.
Själva djurförbudet är hävt nu eftersom det gått ett visst antal år.

Länsstyrelsen har jag dock inte testat än. Får göra det på måndag.

Men det borde ju finnas hälstmänniskor här som känner igen detta.
Hon födde upp hästar, vågar inte skriva namn och stamnamn. Är säkert inte tillåtet ens.
Har du provat använda hennes personnummer och begära ut hennes fall hos tingsrätten? Vad jag vet så ska det räcka med personnummer.
Är ju inte så lätt att få reda på målnummer.
 
När du är på tingsrättens hemsida och vill ha information räcker personnummer, har fått ut både förundersökning och dom på bara personnummer.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 642
Senast: Hellhound
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 942
Senast: ptr
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 791
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Burkfisk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp