Hästförsäljaren "tappar bort" mitt kontrakt till hästen och skriver eget!

Sv: Hästförsäljaren "tappar bort" mitt kontrakt till hästen och skriver eget!

Fast pm ts upprättat ett eget kontrakt och varit tydlig med att just detta skulle användas har säljaren inte följt avtalet.

Som sagt är jag inte säker, det beror ju på vad som står i deras avtal. Står det preciserat vilket kontrakt som ska användas så kanske det går att använda mot förmedlaren. Men det är inte säkert, förmedlaren har fått ett uppdrag, sälj hästen, och skött det. Exakt vilket kontrakt som användes vid försäljningen kanske inte kan vara grund för att säga saker som.

Urkundsförfalskning
Hästen är inte såld
Osv

Sen har förmedlaren skött sitt uppdrag extremt dåligt och märkligt. Som inte upplyst köparna om hästens problematik och nu inte vill delge säljaren köparnas detaljer. Det är fog för all möjlig kritik och kanske rättsliga påföljder och ekonomisk kompensation till säljaren och köparen.

Men kontraktsunderlaget behöver inte ses som en förfalskning för det.
 
Sv: Hästförsäljaren "tappar bort" mitt kontrakt till hästen och skriver eget!

*kl*
TS Har du försökt att efterlysa köparen på internet? Till exempel via facebook eller hästnet? Vill inte förmedlaren lämna ut uppgifterna kanske du kan få tag på köparen på det viset.
 

Liknande trådar

Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 925
Senast: Sixten
·
Ekonomi & Juridik En bekant till mig har sålt sin häst i somras, en problemhästar till kraftigt reducerat pris (15.000:-) med tanke på hennes stam &...
Svar
9
· Visningar
3 816
Ekonomi & Juridik Min kompis har ägt sin häst i 7 år. En hopphäst, halvblod. Hon tröttnade på ridningen och lånade ut henne på foder till en yngre tjej...
2
Svar
21
· Visningar
4 704
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 766
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp