Hästforum i andra länder

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Har fått för mig att det här med hästforum är en ganska "svensk" grej som inte finns i andra länder. Fråga mig inte varför :angel:

Alltså hästforum som typ Bukefalos. Finns det i andra länder?
Kan förtydliga att med andra länder menar jag andra, stora hästländer som typ Tyskland, England, Irland och Holland.

Om det finns, är det någon som vet vad de heter (alltså inte länka, utan bara namnet!), för de heter väl inte Bukefalos i alla fall va? :p
 
Har fått för mig att det här med hästforum är en ganska "svensk" grej som inte finns i andra länder. Fråga mig inte varför :angel:

Alltså hästforum som typ Bukefalos. Finns det i andra länder?
Kan förtydliga att med andra länder menar jag andra, stora hästländer som typ Tyskland, England, Irland och Holland.

Om det finns, är det någon som vet vad de heter (alltså inte länka, utan bara namnet!), för de heter väl inte Bukefalos i alla fall va? :p
Självklart finns det. Ganska lätt att googla pferde/horse och forum.
 
Nederländsk variant av buke heter Bokt (finns ett till men jag har glömt vad sjutton det heter).

I UK finns Haynet (bloggportal/forum) som jag tycker är rätt trevligt :)
 
I Finland har vi Hevostalli.net. Men det är ett jäkla forum.. Man kan skriva helt anonymt, byta namn i varje tråd typ.. Och det gillas av de flesta, herrejess så dom går an där. Frågar man en normal fråga så får man minst 5 svar som tycker att : -va gör du här o frågar-idiot-du borde inte ha häst-dumhuvve...
Nog får man bra svar också, men man skall verkligen kunna formulera frågan rätt, och undanbe sej otrevlig ton i svaren.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 879
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 500
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 176
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
531
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp