Hästhage/vattenbrunn

L

LuddeLump

Nån som vet hur långt ifrån en grävd vattenbrunn man får ha hage? Det finns säkert nån regel för detta men jag vet inte var jag ska leta.
 
Jag antar att den grävda brunnen är för eget bruk och isåfall finns det inga direkta regler. Sedan är det inte så lämpligt att man har en grävd brunn alldeles brevid. Gödsel är ju vattenlösligt och kommer med andra ord ner i vattnet- grundvattnet om det är precis brevid.
Vad har du för typ av jord kring din brunn? Har du grus/sand eller lera och vad är det i hagen? Har du lera så kan du ha hagen närmre.
Jag skulle rekommendera dig att du vänder dig till Miljö&hälsokontoret på din kommun. De brukar ha bra koll och kan säkert ge dig goda råd.
/Jenny
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Ska köpa en häst som finns i närheten av Lund / Landskrona. Jag är inte ifrån dom trakterna och ska då hitta nån bra vetrinär /...
Svar
8
· Visningar
688
Senast: Spyro192
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 283
Senast: WBanna
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Bee
·
Hästvård Undrar lite med antibitmedel som man lägger på trä som hästen inte ska bita på står ju att man inte tål att få det i ögonen men hur är...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp