Hästhuvud mellan cob % full... *suck*

pinky

Trådstartare
Elvira är väldigt besvärlig i sin huvudstorlek, tror jag...
Alla saker jag har till henne nu är i stl cob, men vissa sitter ganska illa och kan inte längre användas.

Jag har 2 st Knights-träns (något äldre, innan King Richard fick rundade spännen osv) som passar utmärkt, alla remmar räcker till och sidostyckena hamnar någonstans på de mittersta hålen även med små bettringar.

Horseheadtränset (den äldre kollektionen) är lite kort i pannbandet och sidostyckena får spännas på yttersta hålen om jag använder muffbettet med de små ringarna.

Hubertuskandaret (används som träns nu men var tänkt som en investering för framtiden) är bara att glömma. Pannbandet är för kort, sidostyckena är för korta (kommer aldrig att nå ner till ett stångbett iaf...) och käkremmen kan med lätt strypande effekt spännas i yttersta hålet.
Kort sagt, det är för litet, och jag gråter blod!:cry:

Men nu är ju frågan, vilka av dessa träns kan anses vara normala? Är Knights-tränsen ovanligt stora i storlekarna, eller "H-tränsen/kandaret" ovanligt små?

Om jag vill köpa t.ex. ett Jacson-träns, ska jag satsa på ett i stl Full på en gång eller? Globus?

Hon har Cob på alla grimmor, och det är bara en som är lite tight, en billigare nylongrimma av okänt märke. De andra passar ledigt.
 
Sv: Hästhuvud mellan cob % full... *suck*

Du kan ju alltid ta mått på det träns som passar bäst och mäta det nya tränset i affären. Sedan välja vilken storlek som passar bäst!

:)
 

Liknande trådar

G
Utrustning Hur gör ni med hästar som har "mellanstorlek" på träns? Jag har precis fått hem min arabkille och har hållt på och provat ut träns, och...
Svar
3
· Visningar
1 056
Utrustning Igår köpte jag, efter mycket velande hit och dit, ett nytt dressyrträns. Det blev ett Knights King Richard ! Valet hade stått mellan...
Svar
3
· Visningar
1 704
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp