Hästköpet!

S

SessCa

Ja, klockan är allt för mycket för att jag ska oroa min lilla skalle, och inne på äu finns två trådar om helgens bedrifter och om VARFÖR jag förmodligen inte sover nu.

MEN! det va inte det ja ville prata om.
Det är ju så, att jag har ett planerat hästköp framför mig i höst. Och eftersom att jag och sambon nu har brutit, så har jag funderat. Förmodligen kommer jag itne ens att må hälfen så dåligt i höst som jag gör nu. och att skaffa häst när problemen förvinner känns som en bra idee.

Men jag har funderat.
Jag hade planerat att spendera MASSOR med pengar på en häst. För att seriöst dra igång och träna, och börja tävla. En häst som kan hålla länge och öka i nivå och lära sig tillsammans med mig.

Men eftersom att jag haft det lite tufft ett tag nu, tänkte jag unna mig ett par veckor utomlands ensam med mina tankar. Och det betyder att jag inte kommer ha råd med någon fin ung bra häst att utvecklas med som tanken var.

Jag står alltså i ett svårt dilema,
Ska jag strunt i att resa, för att ha råd med en dunderhäst?
Eller ska jag ta den tid jag behöver nu och kanske sattsa på något billigare, (som jag kanske inte ens kommer kunna tävlka med) Och köpa en "fansy" häst senare?

Jag VET! det är en skittokig fråga! som jag egentligen borde ansvara för själv. men jag behöver några puffar i rätt riktning.
 
Ja frågan borde du kunna svara på själv.

Men jag hade valt hästen. Resan tar slut så fort, men hästen har du kvar så länge du vill lixom.
Även om du lägger ner all din energi i din resa, så vad gör du sen? kommer tillbaka hem och återgår till livet innan resan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 283
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 144
Senast: Cilva
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 869
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp