Bukefalos 28 år!

Hästmassage på Axelsons

L

LiitenPrinsessa

Finns det någon här som nyligen gått eller går utbildning som hästmassör på Axelsons Animal Massage School?
Hur mycket praktik är det mellan Steg2 och Steg3?
Hinner man de praktiktimmarna på 3 veckor?

Jag skall gå Steg2 vecka 8, alltså slutet av februari. Och de har lagt ut på hemsidan att Steg3 skall vara vecka 12 vill gärna gå den då så man få utbilningen klar så fort som möjligt!
 
Sv: Hästmassage på Axelsons

3 veckor är VÄLDIGT tight.

Det är nästan 10 hästar /vecka och i början tar massagen lång tid + att du nog får ont i kroppen om du försöker hinna så många hästar i veckan. Du måste ju dessutom ha tillgång till 20-25 olika hästar....
 
Sv: Hästmassage på Axelsons

Jag har gått hela utbildningen och 3 veckor är mycket tight om man inte har en del hästar hemma.
 
Sv: Hästmassage på Axelsons

Så det skall masseras 25 hästar mellan steg2 och steg3 alltså. Konstigt då det står på Axelsons hemsida att 75 timmar skall göras till steg4 först :/

Då får man väl lugna sig lite och satsa på att träna gärnet.
 
Sv: Hästmassage på Axelsons

Sammanlagt ska du ha masserat 75 hästar innan steg 4.
25 av dom ska göras mellan steg 2 och 3, och sen gör du ytterligare 50.
Så tror jag att det var när jag gjorde min utbildning.

Men det är väl bara att maila läraren om du undrar något? Dock tror jag att det blir tajt med bara tre veckor som du nämnde. Det tar mycket på både kroppen och hjärnan, du ska ju hinna reflektera också.
Lycka till :) Det är en underbart rolig och lärorik utbildning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 194
Senast: Ramona
·
Småbarn Jag har en fyraåring som jag älskar mer än allt annat såklart men just nu börjar jag fundera på om det verkligen ska vara så här att...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 036
Hundhälsa På måndag ska Loppan opereras, igen :( I våras hoppade Loppan över staketet och blev påkörd. Resultatet blev ett brutet ben (rakt av)...
Svar
10
· Visningar
1 247
Senast: Jenka
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp