Hästmassage?

C

Catinca

Någon som har tips på hur man lär sig hästmassage?
Finns det bra böcker eller bör man lära sig av en person? Finns det i så fall kurser i detta?
Jag skulle behöva lära mig lite i all enkelhet först och främst.
Kanske någon till och med har lite bra tips på övningar...
 
Om du vill ha en bok att läsa, så är Eva Eternell Hagens "Hästmassage" mycket bra. Det var hon som startade hästmassörutbildningen på Axelsons.
 
startade? det var väl ändå Marina Axelson-Callum som gjorde det :confused: det är i alla fall så det beskrivs om man tror henne...och det gör jag. Evas bok är bra det håller jag med om.

Min bästa kompis är hästmassör och hon har gett mig tonvis med heta tips om vad men kan göra själv och rekommenderar åxå introduktionskursen och grundkursen i hästmassage för alla som är intresserade.

/Malin
 
Eftersom jag inte är så duktig på hästmassage och stretching osv, så tog jag ut en hästmassör för två månader sen. Han har varit hos Tima tre gånger nu, och det går jättebra. Tima uppskattar det till hundra procent!

Vi har fått ett länktips av honom, med tydliga bilder.. Cattas Hästmassage Men jag avråder skarpt från att experimentera på "fri hand". Det är bättre att ta sig råd, med kostnaden att ta ut en massör som visar "irl" och sen utifrån det använda sig av stretchschemat.

Mvh
 
En bra utbilding finns på axelssons!
marina axelsson-callum drog igång det hela. Hon hade sin häst Sparky på vår gamla gård. hon har lärt mej massor om häst massage :bow:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Läste och samlade på böckerna från Johanna Campbell kallad fullblodsserien när jag var liten. Är sugen på att få tag i böckerna igen...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: valy
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
921
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp