Bukefalos 28 år!

Hästmått?

Ottisen

Trådstartare
Jag tittar runt på en del utländska hästsajter men fattar noll vad gäller hur stora hästarna är.
Om följande står, vad är vad?

Basic body measurements: 159/153/172/21,0cm

Har mailat stuteriet och frågat också, men tyvärr verkar de vara hemskt sega, verkar hemkt nog som att jag måste ringa och då skulle det vara sjysst att iaf veta hur stora hästarna är innan...

Någon som har koll? ista kan man ju gissa är skenbenet, men sen har jag inte en susning!
 
Sv: Hästmått?

jag skulle gissa att de tre första är höjden över manken /längd (bog till rumpa) /omkrets kring magens tjockaste del. men jag har ingen egentlig aning :D
 
Sv: Hästmått?

Att det är fyra gör mig osäker för jag har bara sett det med tre olika. Men då är det första mankhöjden, det andra längden på hästen och det sista är skenbensomfånget.
 
Sv: Hästmått?

Tack för era svar.

Jag har nu även fått svar från stuteriet som gärna ville göra det ännu mer otydligt. Enligt dessa har hästen måtten:

Stick measurement: 157
Tape measurement: 162

Stick borde väl vara mankhöjd, men vad sjutton är då de tidigare måtten?
 
Sv: Hästmått?

Kan det inte vara manke, kors, längd, skena? På travare mäter man ju de måtten.
 

Liknande trådar

Hästvård Har snöat in lite på sökningen "farrier" på instagram, och jag blir rent ut av chockad hur vissa hästar ser ut om hovarna! :eek: Vissa...
2
Svar
24
· Visningar
3 532
Senast: hastflicka
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 180
Senast: pews1972
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 608
Senast: Vallmo
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 595
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp