I mitt fall rör det sig om ca 100:- för ID-koll och 400:- för passet. En utgift jag utan problem kan leva med, känns bara onödig om hon skulle få vandra vidare den närmaste framtiden.

Hm, av ngn konstig anledning kändes det inte alls lika onödigt att köpa blommor till balkongen för över 600 kr den här veckan. :o
 
Finns det några gränser för hur länge hästar får tävla? Är ingen människa som tävlar. Annars kunde det ju vara en tanke att använda det som gräns!
 
ID-kontrollanten jag anlitar tar 100 kr och det enda jag behöver göra annars är att skicka in hennes papper. Hon är redan reggad och stamboksförd, det är "bara" passet som saknas.
 
Som sagt HBL hästarna har pass där ser jag en anledning till att ha det + att det inte alls rörde sig om de summorna som för travarstoet ( 250 kr hos asvh).
 
Säg att hästar över 17 år slipper pass (som ett exempel bara), då står man där med sin sextonåring och är förbaskad.

Jo, visst, men var man än drar gränser, i detta fall o i andra, så är det ju någon som blir besviken... Likaså blir man ju besviken om man åker för att slutmäta sin ponny och den blir 149 cm...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 093
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 027
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 628
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 789
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp