Hästskötar utbildning

Z

zana

Hur lång är den?, Vad får man ut av den? och var? Slutar gymasiet till våren och har ingen aning om vad jag ska göra... funderar på att jobba ett tag med hästar, men tänkte att efterssom jag gått tekniskt gynmnasium så kanske det vore bra att ha pluggat lite häst också. Eller vad tror ni? Är tacksam för alla tips!
 
hej
jag skall läsa en eftergymnasial utbildning i kalrstad på ett år och där kan man ta hästskötarexamen om man vill =)
och jag har också gått tekninsk utbildning =) vad gick du för inriktning?

//sandra
 
Den på våran skola är 1 år, och dom läser samma saker som vi som går hästhållning på gymnasiet, fast de gör det under 1 år, alltså läser de bara hästkurserna...
 
På Trav och galoppskolan Wången har de en 20 veckors travhästskötarutbildning. Man kan välja mellan inriktning på körlicens eller hovvård. Även många andra ämnen som anatomi, fysiologi, sjukdomslära, mm.
Gick denna utbildning tidigare och är mycket nöjd.
Mer info finns på hemsidan.
Wången
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
914
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 029
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp