hästskötare?

L

lilla_jag86

Jag skule vilja bara kolla lite vad det vanligaste man gör med sina sköthästar är... jag menar, jag har 3 st...

jag rider de alla tre, men mockar bara åt en, ibland 2... så kan det hända att jag får fodra, och fixa sånt... fast alla tre hästarna har ju olika ägare, så det är ju kasnke därför...

12-årigt welshponnysto: Rider 3 ggr/vecka. mockar och ansvarar för den totala skötseln av henne dessa dagar också.

12-årig korsningsponny arab/fjording: Rider c:a 3 ggr/vecka. mockar ibland.

13-åringt russto: rider 1 ggr per vecka. ingen mockning eller så.

vad gör DU med din sköthäst, eller vad gör din SKÖTARE med hästen? :confused:
 
Jag sköter ett 19 årigt halvblod.
Jag rider, mockar, borstar (allt som man gör åt sin egna häst)samt att jag får tävla honom om jag vill.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 276
Senast: MimmiNO
·
Hästhantering Hej, jag har en 12-årig irish cob. Har haft honom i ca 9 månader. För ca 3 veckor sedan red jag ut själv (som jag ofta gör). Han var...
Svar
14
· Visningar
2 160
Senast: Kenzo2019
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 660
Hästmänniskan Hej! Jag är 21-årig medryttare/skötare till en D-ponny sedan drygt ett år tillbaka. Innan den här hästen så har jag arbetat ideellt som...
2
Svar
26
· Visningar
4 572
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp