Hästyrken, vilka finns det? Hjälp!

Sv: Hästyrken, vilka finns det? Hjälp!

Skämtar du eller?
Min mor är civilingengör och har en lön som ligger runt 25. Det är inte särskilt lågt och det är inte någon ingångslön.
Överdriv lagom.
Fast då har din mamma dålig lön. Min sambo är civilingenjör och alla hans kompisar också. De har löner mellan 30.000-60.000:- beroende på hur länge de har jobbat. Men ingen av dem har jobbat mer än 10 år än så länge.
 
Sv: Hästyrken, vilka finns det? Hjälp!

hästskötare 14-16000kr innan skatt(ca 11-12 efter ) då jobbar man 8-16, sen kan man ju bli hovslagare väldigt bra betalt men mkt slit, mellan 20-30 efter skatt om man verkligen har kunder och vill jobba...
 
Sv: Hästyrken, vilka finns det? Hjälp!

hästkiropraktor,hästosteopat

osteopaten tog en helmassa pengar o såg inte ut att göra så mycket..;)
sen finns det ju allavärldens sysslor som kommit till för att det verkligen satsas på hästarna nu.

hästtandläkare (men det kanske man ska gå veterinär skolan till?)

hästhomeopat?

eller bara nånsorts psykolog;)

i estland är det betydligt lättare att komma in på vetlinjen. men för svenskar är det säkert lite svårare att lära sej språket,än för finnar. syrran gick ½ år språkkurs före,o började studera sedan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 122
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 666
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej gänget, Jag har någon slags livskris och vill tillbaka till stallet, på arbetstid. Och det verkar vara en helt orimligt slingrig...
2
Svar
25
· Visningar
3 931
Senast: fickan
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp