Bukefalos 28 år!

Hästyrken?

H

Hästbiten

hej. jag går första året på strömma naturbruksgymnasium och vill självklart arbeta med hästar. Men med vad? Jag har ingen aning om vad jag vill bli!
Har funderat på att åka utomlands men vad ska man göra sen? Mågon som arbetar som något med hästar och vill berätta lite om sitt yrke? Och ev. vägen dit....

Tacksam för alla svar!

:-Walter-:
 
Lärare på naturbruksgymnasium.
Då är det väl hippologen och sen kanske lärarhögskolan som gäller.

Funderar själv på att ta den vägen.
 
Starta egen stallverksamhet...krävs ju en del pengar som startkapital men sen får man ju va sin egen chef.... :banana:
 
Läare på naturbruksgymnasium kan faktist vara rätt kul!
Starta egen hästverksamhet är självklart mitt mål, men som sagt man behöver ju pengar då....
Fler tips??
 
Vill påpeka till någon tidigare här som ville starta eget och vara sin egen chef...

Hästarna ska ha mat tidigt på morgonen och sent på kvällen... ALLA DAGAR, jul, nyår, påsk, när din farmor har dött och när din bror ska gifta sig, när du själv brutit benet och även när det är en meter snö utanför stalldörren...

Det är faktist ganska enkelt att "lämna bort" sin egen häst men när du har 10- 15 hästar , kanske andras hästar på tillridning, föl, unghästar etc etc då är det inte lika lätt... Total avsaknad av sovmorgon etc etc...

Tänk igenom startandet av eget hästföretag först... Få människor är redo för det.
 
Du har jätterätt!
Jag vet inte om du skrev inlägget till mig eller till den andra tjejen. Men jag svarar ändå.
Jag vet att jag skulle klara av att ha hästar som ska ha mat flera gånger oavsett dag och tid. Och jag vet att det är det jag absolut det jag vill.
Har du egen hästverksamhet? Vill du i så fall berätta vad du gör? Inridning eller tävlingsverksamhet tex...

:-What goes around comes around-:
 

Liknande trådar