Köpte för ca 1 vecka sedan en begagnad hästtransport från 2007 från ett företag som säljer hästtranstporter både begagnade och nya av detta märke.
Då vi tog in transporten i varmgarage för att byta till vinterdäck lossade delar av rampens matta på flera ställen längs kanten. Det visade sig att under matta var det fuktigt, murket samt mögel längs hela vänstra sidan av rampen. Transporten är av glasfiber.
Nu vill inte återförsäljaren ta tillbaka transporten OM vi inte köper ett helt nytt släp utav dem och får då pengarna för detta släp att använda till ett nytt.
De kunde även tänka sig att ta tillbaka släpet och vi har pengarna innestående hos dem. Kan de göra så?
Jag har mail där de skriver att rampen är ok, men de hävdar att det är ett bagagnat släp som man får räkna med skavanker.
Vi behöver verkligen en transport då vi kör minst 2 ggr/v med transport.
Vi har 20 mil enkel väg till återförsäljaren och har redan varit där en gång för uppvisandet av vagnen, men kom tillbaka hem med samma transport
Hur kan vi gå vidare på bästa sätt?
Då vi tog in transporten i varmgarage för att byta till vinterdäck lossade delar av rampens matta på flera ställen längs kanten. Det visade sig att under matta var det fuktigt, murket samt mögel längs hela vänstra sidan av rampen. Transporten är av glasfiber.
Nu vill inte återförsäljaren ta tillbaka transporten OM vi inte köper ett helt nytt släp utav dem och får då pengarna för detta släp att använda till ett nytt.
De kunde även tänka sig att ta tillbaka släpet och vi har pengarna innestående hos dem. Kan de göra så?
Jag har mail där de skriver att rampen är ok, men de hävdar att det är ett bagagnat släp som man får räkna med skavanker.
Vi behöver verkligen en transport då vi kör minst 2 ggr/v med transport.
Vi har 20 mil enkel väg till återförsäljaren och har redan varit där en gång för uppvisandet av vagnen, men kom tillbaka hem med samma transport
Hur kan vi gå vidare på bästa sätt?