Häva köp av sadel

Hade jag fått den beställda sadeln inom levtid hade jag inte hunnit få min andra sadel helt utdömd o behövt köpa en ny sadel (vilket jag eg inte alls hade råd med). Men vem säger att det räknas som väsentlig betydelse för mig?
Om man inte bedömer att sadeln är specialtillverkad så har du hävningsrätt enligt konsumentköplagen eftersom det rent subjektivt ur ditt perspektiv varit av väsentlig betydelse, du har fått köpa en annan sadel osv. Men sen handlar det ju, som sagt, om skillnaden mellan att ha rätt och att få rätt. Det senare kan ju tyvärr kosta mer än det smakar...

Hota med dålig recension på Facebook? :devil:
 
Om man inte bedömer att sadeln är specialtillverkad så har du hävningsrätt enligt konsumentköplagen eftersom det rent subjektivt ur ditt perspektiv varit av väsentlig betydelse, du har fått köpa en annan sadel osv. Men sen handlar det ju, som sagt, om skillnaden mellan att ha rätt och att få rätt. Det senare kan ju tyvärr kosta mer än det smakar...

Hota med dålig recension på Facebook? :devil:

Och vem bedömer det? Och vad gäller om den räknas som specialtillverkad? kan jag få vänta två år då bara för att jag inte sa ett specifikt datum utan bara frågade efter leveranstiden?

Alltså jag vill inte bråka men det bara kändes så konstigt att det skulle vara rätt att jag betalade när säljarens leverantör inte fullföljer sitt avtal gentemot säljaren. O här brukar folk ha koll o förklara bra :)
 
Drar upp den här tråden igen. Fick lite hjälp av konsumentvägledningen i min kommun o skrev ett mail. Som säljaren inte svarade på. Mailade igen efter en tid samt skrev i vår tidigare konversation på Messenger att jag mailad igen. Vilket lästs men jag har fortfarande inte fått svar på mitt mail. Sadeln verkar finnas till försäljning hos säljaren men min handpenning behöll säljaren alltså.

Jag har även en sadel reklamerad till samma ställe jag inte hört något om på flera månader, efter att den först blivit onödigt korrigerad på fel ställe och jag skickade tillbaka den igen.

Vad jag vet är företaget fortfarande igång som vanligt men jag får inget svar bara. Vad gör man? Suck.
 
Drar upp den här tråden igen. Fick lite hjälp av konsumentvägledningen i min kommun o skrev ett mail. Som säljaren inte svarade på. Mailade igen efter en tid samt skrev i vår tidigare konversation på Messenger att jag mailad igen. Vilket lästs men jag har fortfarande inte fått svar på mitt mail. Sadeln verkar finnas till försäljning hos säljaren men min handpenning behöll säljaren alltså.

Jag har även en sadel reklamerad till samma ställe jag inte hört något om på flera månader, efter att den först blivit onödigt korrigerad på fel ställe och jag skickade tillbaka den igen.

Vad jag vet är företaget fortfarande igång som vanligt men jag får inget svar bara. Vad gör man? Suck.

Skicka ett brev med REK
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 311
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 721
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp