Haf-pad och inlägg

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 941
I

Ingrid och Lukas

Hej,

Har nu fått min Haf-pad till min vår bomlösa, paden är fin och tunn betydligt mindre varm än SKITO-paden nu på sommaren. Så långt är jag nöjd men inläggen var ju helt enkelt tunna som tunnaste skummgummi. Inte en chans att vi lägger de på vår häst...

Här kommer nu min fråga, jag funderar att ta inläggen från SKITO-paden och skära till för att lägga in i Haf-paden och sedan köpa ny inlägg till SKITO paden (om det nu går?) nu i höst när jag ska börja använda den.

Någon som gjort likadant (och kan ge feedback) eller rent av rider med inläggen som följer med Haf-paden och är nöjd?

Funderar nu febrilt om det även är så tunna inlägg i Grendeur paden som jag beställt från Tyskland...

~Ingrid

Sv: Haf-pad och inlägg

Klart det går att göra så. :)
Och ja, det går att köpa lösa ilägg till Skitopadden, dom kostar 400.-/paret på StallVrå.

Och ja, iläggen i Granderupaddarna är osså väldigt tunna. :crazy:

CosmicQueen skrev:

Japp men de är bättre nu. Innan sjönk de ihop utan att vidgas igen.

CosmicQueen skrev:
Klart det går att göra så. :)
Och ja, det går att köpa lösa ilägg till Skitopadden, dom kostar 400.-/paret på StallVrå.

Jo jag förstår att det går att göra så men frågan är ju om någon provat och blivit nöjd eller rent av missnöjd?

Gah, vad frusterande med att inlägen i Grandeur paden också är tunna!! Då åker man ju på att köpa fler inlägg :crazy:

~Ingrid

Klart dte går bra!

Jag har plockat ur inläggen ur min SKitopadd och använder dem i en hemmagjord paddlösning. Jag tyckte det var för taskig kanal för ryggraden på skiton, och innan jag satte saxen i den så provade jag en egen variant. Fungerar prima (så prima att jag inte orkat göra om Skiton utan kör vidare på alternativet).

Jag har en polypad, tjoock, och sen har jag sytte fleeceöverdrag till inläggen, och överdrag + inlägg sitter fästa i polypaden. Fungerar prima.

Ett tips bara..superlim smälter materialet i Skitopaddarna :angel: (jag har shoulder shims, som jag ville limma fast på själva grundpadden..det var då jag insåg att superlim och skitomaterial inte riktigt var kompatibla..)

Vad anser du om HAF-padden annars? Den är ju sjukt mycket snygagre än andra paddar? Hur är det med kanalen för ryggraden jmf med skitopadden?

Min sambos syster köpte en ny sadel förra veckan o då såg inläggen bättre ut än innan. Jag kan ju bara jämföra med de som fanns då jag köpte för 3 år sen.

Grandeur har olika tjocklekar på sina inlägg - när jag beställt har jag fått välja inlägg fritt. Vissa är tjockare än andra. De har inlägg som inte fungerar bra alls till bomlöst (inte utan att kombineras med några andra inlägg i alla fall,) men de har även inlägg som jag tycker är betydligt bättre än Skito.

Alexandra_W skrev:
Klart dte går bra!

Jag har plockat ur inläggen ur min SKitopadd och använder dem i en hemmagjord paddlösning. Jag tyckte det var för taskig kanal för ryggraden på skiton, och innan jag satte saxen i den så provade jag en egen variant. Fungerar prima (så prima att jag inte orkat göra om Skiton utan kör vidare på alternativet).

Jag har en polypad, tjoock, och sen har jag sytte fleeceöverdrag till inläggen, och överdrag + inlägg sitter fästa i polypaden. Fungerar prima.

Ett tips bara..superlim smälter materialet i Skitopaddarna :angel: (jag har shoulder shims, som jag ville limma fast på själva grundpadden..det var då jag insåg att superlim och skitomaterial inte riktigt var kompatibla..)

Vad anser du om HAF-padden annars? Den är ju sjukt mycket snygagre än andra paddar? Hur är det med kanalen för ryggraden jmf med skitopadden?

Hej,

Jo den ser fin ut, jämförde kanalen på Skitopaden och de var ungefär lika breda. Annars verkar den luftig och fin, såg på deras hemsida att den finns i mängder av olika utföranden och färger. Där jag köpt den fanns den nu bara hemma i rött. Men det var en fin rödfärg.

Tack för tipset med limmet, jag ska låta bli att göra om ditt misstag :angel:

~Ingrid

joneya skrev:
Grandeur har olika tjocklekar på sina inlägg - när jag beställt har jag fått välja inlägg fritt. Vissa är tjockare än andra. De har inlägg som inte fungerar bra alls till bomlöst (inte utan att kombineras med några andra inlägg i alla fall,) men de har även inlägg som jag tycker är betydligt bättre än Skito.

Såg just det :idea: ska lägga på ett par bättre inlägg på min order direkt.

~Ingrid

Oh, bara 400 kr paret? :)
De som Torsion har kostar ju närmare 750 har jag för mig (?)
Nu blev jag glad :D

Álin skrev:

Japp, mailade förra veckan och frågade. Blev glatt överraskad jag med och gjorde en beställning direkt. :D

MercedesBenz skrev:
Min sambos syster köpte en ny sadel förra veckan o då såg inläggen bättre ut än innan. Jag kan ju bara jämföra med de som fanns då jag köpte för 3 år sen.

Okej, var några år sedan jag köpte min graderurpadd med, så då har dom nog gjort om iläggen sedan dess, det var ju bra. :)

Álin skrev:

Jösses, 750 kr låter ju saftigt. Kan det vara rätt? De till SKITO-paden är stämplade och jag måste säga att de verkar vara himlans fina och rejäla inte tunna utan precis som Tempurmadrasserna...

~Inrid

CosmicQueen skrev:
Ja, det stämmer att dom kostar 750.- hos torsion.

Gulp :crazy: men vad är dom gjorda av som kan kosta så mycket?

~Ingrid

Vet ej, men det känns precis som samma material som Skito bara mjukare och lite "sladdrigare" på något sätt. Och TN har ingen Skito stämpel på sig.
Har "Equalizer" till min Torsion-sadel och TN inläggen är inte dåliga på något sätt, kunde bara varit lite fastare i "konsistensen" ( :p ).

Hade jag vetat att Skito var så billiga hos Stall Vrå hade jag köpt dem på stört. Köpte nya inlägg i våras och det blev då från Torsion eftersom jag trodde att Vrå var lika dyra.

Nästa inläggs-köp blir nog Skito. Billigare OCH bättre :idea:

Precis vad jag har funderat på att göra!!:) Älskar allt med HAF-padden utom just inläggen. Så rapportera gärna när du har mixtrat färdigt!!:) Kan nog beställa i slutet av sommaren!! Är det stor skillnad på formen på inläggen?

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 743
Utrustning Ska köpa ny pad till min bomlösa då jag inte är nöjd med den jag har nu. Jag funderar på HAF -paden, men efter att ha skummat igenom...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: CA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V