Haflingersnack - nya tråden

Sv: Haflingersnack - nya tråden

*kl*


Igår red jag och Nirre vilse i skogen. Lite jobbigt när klockan är runt sex och det börjar mörkna, och man har inte har nån susning om vart man är. Utan reflexer såklart, för vi skulle ju bara vara ute en timme.. som blev två. Nirre var visst glad ändå :)
DSC_1813_zpsb55056a4.jpg


Det var visst lite vinterpäls kvar idag, trots allt jag borsta bort igår.
DSC_1818_zpsf8382c2d.jpg


Svanstvätt fick det bli också. Måste köpa hem jodopax och försöka få bort det gula, men lite bättre blev det allt.
DSC_1820_zpsc5dc8cee.jpg

DSC_1827_zpsd450be52.jpg


En barbacka tur blev det idag också. Kom på att det var våran första ordentliga runda barbacka, eftersom hon varit bråkig förr och stressad har jag inte riktigt vågat mig på det innan. Hon skötte sig fint, trots blåsigt. Blev lite skrämd så hon galopperade iväg några meter, men jag satt till min egen förvåning kvar :p.
DSC_1824_zps006a9f4c.jpg


Ser väl ganska hyffsad ut i kroppen nu tycker jag :)
DSC_1829_zps5dc95d18.jpg
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Hon är hur FIN som helst, tycker jag :)!

Men, vadå, LITE vinterpäls kvar??? Nu blev jag lite avundsjuk ;). Min har precis börjat fälla... Och hon är seg, sur och allmänt vår-bråkig...:crazy:
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Nasse går numera i sommarhagen på dagarna så de betas in perfekt innan sommarens gröna gräs :)
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Vad söt han är :).

*kl*

Jag och Nirre har kommit igång och ridit första lektionen för tränare nu, gick helt okej. Nästa gång blir på Tisdag.

En ny sadel har jag beställt också, då min nuvarande blivit för vid nu när hon inte är tjockis längre :D. En mörkbrun Santa Cruz Merina, håller tummarna för att den passar!
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

*kl*


Idag har det varit sommarväder här. Vi har varit och plaskat lite, kul tyckte Nirre! :p

DSC_2007_zps94a3eca8.jpg

DSC_2004_zps0db0c226.jpg

DSC_2006_zps3860274d.jpg
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Underbart :)!

Hoppas på lika fint väder imorgon, för idag jobbade jag tyvärr för länge för att hinna rida.
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Vilken underbar helg det varit då! Ridningen flyter på bra just nu tycker jag. Havanna börjar bära sig allt bättre, både i trav men även galopp vilket är så himla kul! Om en månad ska vi på två-dagars trailclinic och i maj ska vi anmäla oss till träningstävling... :o

Mammakilona börjar försvinna och ersättas med muskler.
1932205_10152316667227112_1456910028_n.jpg
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Kl
En hälsning från oss i skogen. Mkt har hörn sedan i höstas i bådas liv, matte jobbar med travhästar och Ebba har gått och skrotat i hagen i vinter.
I höstas uppfattade jag henne som snubblig och sned när man red, hon var halt till och från på volt vid longering men bara i trav aldrig i galopp eller i skritt. Blev väldigt ledsen självklart då hon är en äldre ponny med en sjukdoms historia bakom sig. Fick hjälp att rycka bakskorna och sen lät jag henne vara ett par tre veckor. Efter de skulle hon verkas och då upptäckes en stor fet sten i vid lamellranden. Den satt djupt och de blev ett stort hål när den hade pillats ut. Bara ett par dagar efter de slutade hon avlasta den hoven när hon stod i gången. Under vintern så har hon fått lite motion till och från. Tanken är väl att vi ska ta tag i de här nu men med lite på hennes villkor. I dags läget är hon pigg och glad. Busar med sin bästis Majsan 3 År :)
Matte är glad om ponny är glad!
wpid-img_129810194531233.jpeg
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Oj vilken fin tjej, härlig färg hon har :)

*tove* Härligt det ser ut! Rider du dressyrlektioner eller hopp? vill också!
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Min bus är så underbar!! Vilat 2 veckor och rider ut ensam idag och han tar galoppfattningarna direkt! :love:
Då har vi bara galopperat tre gånger uppsuttet
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 890
Senast: CaisaCax
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
350
Senast: Sharpless
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
31
· Visningar
1 150
Senast: Idahoe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp