Haflingersnack - nya tråden

Sv: Haflingersnack - nya tråden

Haha idags läget skulle jag inte våga visa en bild på henne ;) Hon är inte fet men jätte bukig. Frågade pappa idag om vi fick hänga på och skritta ut medans han kör sitt varmblod. Ebba är ju dryg att rida ut själv på då hon skenar hem när de inte passar eller så går hon inte av gården. Hade tänkt att fråga stall grannen om jag kan få låna deras ridbana iband. Hon har sagt tidigare att de är okej men gillar inte att fråga folk känns som man tränger sig på :o
På onsdag är de dags att sätta igång. Bara ta Ebba på släp när matte ska ut och motionera!
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Hon ser ju riktigt slimmad och snygg ut :). Härligt att det flyter på! Hur går det med lillen då?
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Det är dressyr. Kanske blir lite hoppinslag längre fram :)

Åh, vad duktig han verkar!
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

*kl*

Skutteliskutt :)
DSC_2049_zpscbd1fbdb.jpg

DSC_2053_zps55c8d8f0.jpg
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Duktig kille!


Ska ha en liten hopptävling här i stallet snart och jag och Nirre ska vara med och hoppa 60cm, så vi försöker öva lite nu. Matte är en riktig hoppfegis :p
 
Alltså, jag är så nöjd med min ponny. Från att ha varit en tjock, bråkig och stökig ponny till att vara en rätt så slank och riktigt skötsam tjej :love:
550488_10151108525506864_1137925163_n_zps808fc827.jpg

DSC_1884_zps7e46d40b.jpg
 
Vilka fina alla har! :)
Brukar kika in i tråden ibland och läsa och tänkte att jag själv kunde bjuda på en bild. Inte min, men han står på ridskolan. Vi ska ha hoppträning idag.
34qpuzo.jpg
 
Kl
IMG_0371_zps4ab75cf2.jpg

Tunnan är mkt glad då stallägaren och pappa har breddat ut hagen uppe vid vägen så de fick den sista lilla biten med. Får se hur länge hon kan gå kvar beror lite på väder och till växt av gräs. Skulle rida här för ett par dagar sen men sedan dess har de regnat i två dygn .. Hästarna är rätt less på detta regn väder och vi med .. Vägrar rida i regn lite för att om jag blir kall så kommer mitt höger ben få problem med nerverna och de gör skapligt ont så avstår hellre då och pussas och gosas i stället.
IMG_0413_zps8d55091c.jpg
 
Puttar upp med en dagsfärsk bild på Belle och maken. Vi var ute och promenerade pga att jag bör vänta med att rida tills jag har varit hos naprapaten igen (ev snett bäcken åter igen). Tyckte att de var rätt fina ihop :)!
 
Dags att liva upp tråden lite tror jag!
Ebba har slappat hela sommaren tillsammans med polarna i hagen. Hon hade en avgiftnings period under 2 veckor där hon stod inne på förmiddagarna. Inte lätt att vara hungrig jämt och sen finns de en gigantisk hage med gräs .. :banghead: Alternativet var att flytta hem henne och Majsan ett par veckor men då hade vi inget sällskap till Ormen så de gick ju inte men nu klarade hon sig fint ändå. Satt här i natt och konstaterade att Ebba har ändå klarat sig bra under alla dessa 18 år med sin taskiga benställning fram, den har blivit värre med åren men har aldrig märkt att hon vart "handikappad" av de. Nu är de nog dags för en verkning då hon är lång i tårna och då blir de självklart värre!

034_zps931dbd38.jpg

053_zps7425b928.jpg
 
Min har också vilat 5 veckor. Han växer ju men nu måste vi jobba lite för att bli av med magen :) har haft ute massör nu när jag satt igång han igen för han känts stel i ena varvet och jo, han är sne i bogen. Inga stora problem men ska ha återbesök och under tiden ska jag massera lite men det märktes redan skillnad idag :) (blev masserad igår)
 
I lördags hade min lilla by den årliga upplagan av "Hästens dag", där visas allt som man kan göra till häst.
Min guling brukar vara en stående gäst då han alltid får ställa upp och vara med på ibland lite tokiga saker! :)
I år fick han vara med på det beridna bågskyttet. Det är första gången de visas upp och ryttaren har här träffat Angelo i ca 30 min. Guling har aldrig sett en pil eller båge innan, men han tog det med ro och tyckte det var asaballakul! :) Så nu vet jag vad vi ska börja pyssla med när hindrerna blir för höga och och vi inte orkar hålla piaffen så mycket längre! ;)

Jag tycker han ser stencoolt ut! ;) :heart
59d0a85417-JHS_8548.jpg
Jag får låna bilden av fotografen JJ:sfoto! :)
 
Oj, här uppdateras dåligt.
Nirre har gått på lite för kraftigt bete i år igen och är en köttbulle O_o (att jag inte lärde mig förra året...). Nästa år blir det antingen att jag skaffar ett till lika lättfött sällskap och gör två mindre hagar hemma hos mig som dom får växelbeta. Annars får det blir gräsreducerare, för det här känns inte så nyttigt...

Annars så håller vi igång för fulla muggar oftast 6dagar/v (jag vet, det syns inte förutom på hennes skor som slits ner ;)) a la skogsmullestajl och så har vi nu regelbunden dressyrträning igen en gång/v. Blev lite oregelbundet i somras. Klippas ska hon göras snart också, eftersom vi håller igång så pass och köttbullen dryper av svett efter ridturerna.

The meatballs dagsform *skäms lite*
DSC_2589_zps31b17822.jpg


Och Köttbullen i nya Ps tränset :)
DSC_2586_zps1922b794.jpg

DSC_2579_zpsd8e4790f.jpg


I somras
DSC_2507_zpscba87f42.jpg


DSC_2503_zpsdbf5153c.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 890
Senast: CaisaCax
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
350
Senast: Sharpless
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
31
· Visningar
1 150
Senast: Idahoe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp