Håll tummarna....

Kalaspinglan

Trådstartare
...för oss idag. Vi ska nämligen på utställning, en specialare med bara Ridgeback. 90 st hundar kommer att vara med.

Jag börjar bli lite nervös för hur kan kommer att sköta sig, allt talar nämligen emot oss.
Ridhusunderlag - bästa busunderlaget enl. min hund
alt. utomhus - snö är nästan lika kul att få cp-ryck på som underlaget i ridhuset
En massa Ridgeback - nej då, konkurrens bryr jag mig inte om.. däremot blir han alldeles överlycklig när han ser andra RR... och eftersom han är vild när han ser andra hundar, så misstänker jag att dagen kommer att vara värsta bästa busdagen för honom (7 syskon från kullen kommer att vara med!!!).

Uuuu... håll tummarna är ni snälla, så vi kommer därifrån utan hysteriska sammanbrott. :crazy:
 
Sv: Håll tummarna....

Du ska se att han inte kommer att bli vild av 90 andra hundar. Det brukar mer vara lugnande *hi hi* De flesta oroar sig för andra hundar och sen när de kommer hem igen så konstaterar de att hunden knappt brydde sig alls =) Man skulle alltid ha 90 hundar utanför dörren och trubba av hunden lite :d

LYCKA TILL!! :bump:
 
Sv: Håll tummarna....

Hej hej! Nu är jag tillbaks.. och inte bry sig??!? Knappast.. Mina orosmåln besannades.. fast i ringen skötte han sig sååååå otroligt bra och kammade hem ett Hp och BIM. Roligt!!!
 
Sv: Håll tummarna....

Kul att det gick bra :)

Var för många år sedan på en stor rasspecial med min dåvarande Japanese Chin. Domare var självaste ordförande i japanska kennelklubben så förväntningarna var höga. Till slut var det vår tur. Fick den skriftliga kritiken " A very good dog"...Kändes lite snopet lixom ;) Hade väl förväntat oss lite mer konstruktiv kritik kanske..

Var förresten "barnvakt" förra helgen till en 9 månaders RR tik, mycket trevlig hund!
 
Sv: Håll tummarna....

Ja, det måste verkligen ha kännts snopet!!!
Vi fick väldigt mycket på vår kritiklapp, dessutom fick jag mig en pratstund med domaren vid fotograferingen.

Nu ska vi ladda inför söndagens utställnings på "lilla Stockholm"!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa En vän tillika veterinär delade idag på facebook, tänkte att det kan vara aktuellt för oss hundfolk på buke också. Verkar vara...
2
Svar
30
· Visningar
13 818
Övr. Hund Jag tycker nu mitt problem med hundmöten har eskalerat med hundarna. Den lilla har alltid haft mer eller mindre problem, den stora har...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
14 522
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Wahidah mår dåligt. Riktigt dåligt. Istället för att vara den vilde hon normalt sett är, så ligger hon helt utslängd på sidan i sängen...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 932
H
Hundhälsa Allt började i helgen med att Frida fick feber, skakade, hade smärta från buken och va allmänt slö. Blev akut till veterinärklinik där...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 305
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp