Hallå där! Vad håller du på med? del ??

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 999
  • Visningar Visningar 66 757
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns en generika på Imovane som heter zopiklon Pilum, den är enligt mig och några andra, svagare än Imovane. Generikan får ju ha 80-120% verkan jämfört med originalet.

Annars finns ju Stilnoct/zolpidem. Kanske är den du inte minns namnet på?
Googlade det eftersom det skulle kunna förklara en skillnad som en god vän upplever med sin insomningsmedicin. Men det är en missuppfattning, enligt Läkemedelsverkets representant i den här chatten:
http://www.svt.se/fraga-doktorn/chatta-om-lakemedel/

Sovmorgon men nu är det god tid för lite gröt och kanske en skinksmörgås. Blåser som hin håle! Vete tusan om jag vågar mig ut med hästen?

Då var jag vaken igen och känner mig bakfull. Vilket jag tyvärr inte är ;)
Här är det än så länge lugnt med blåsten så jag ska nog prata med grannarna om en ridtur, måste bara få i mig lite frukost först.

Någon som har tips på vad man kan fritera? Fick en fritös i julklapp så här ska friteras :angel:

Allt.

Jalapeño poppers är favoriter här. Använd gärna panko, det är mycket godare än vanligt ströbröd. Jag gör inte hela jalapeños utan skär dem i ringar ca 1,5 cm tjocka innan jag fyller dem med ost. Metoden jag använder är den här: http://www.seriouseats.com/recipes/2015/01/fried-jalapeno-poppers-cheese-recipe.html

Annars är ju kycklingbitar i frityrsmet jättegoda också.

Bläckfiskringar!
Det är gott!

Bodde granne med en fritösman för 15 år sedan. Han friterade allt.

Pommes
Calamares
Mozzarellasticks
Lökringar
Prawncrackers
Churros
:D

Allt.

Jalapeño poppers är favoriter här. Använd gärna panko, det är mycket godare än vanligt ströbröd. Jag gör inte hela jalapeños utan skär dem i ringar ca 1,5 cm tjocka innan jag fyller dem med ost. Metoden jag använder är den här: http://www.seriouseats.com/recipes/2015/01/fried-jalapeno-poppers-cheese-recipe.html

Annars är ju kycklingbitar frityrsmet jättegoda också.
Det är tur att det är en varmluftsfritös, så man kan prova allt :up::angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Hallå! Skulle ni äta rimmat stekfläsk som gick ut i datum 21/4? Det har legat i kylen i oöppnad förpackning. Det är ju saltat så tänker...
Svar
4
· Visningar
326
Senast: vilde
·
Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
518
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
866
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
965
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?