wizo
Trådstartare
Jag har funderat på vad man kan göra för att undvika att hästen drar ner huvudet när småbarn rider. Jag har några shettisar som gärna går och tar sig en tugga gräs när ungarna ska rida dressyr på banan
. Det är så jobbigt för då tappar dom greppet och hästen stannar. Så måste dom börja om. Dra upp huvudet, skänkla fram hästen och sen ta tyglarna + att få dom lika långa igen...suck. Och sen 2 sekunder senare samma sak
Har ni några tipps på några typ hjälptyglar eller något som gör att hästen inte kan få ner huvudet så lånt? Vill ju inte gärna köpa munkorgar till dom
Om ni har några bilder på något som kan funka så vore det bra för jag e helt kass på såna där hjälpgrejer. Inte vad jag brukar behöva liksom...
Har ni några tipps på några typ hjälptyglar eller något som gör att hästen inte kan få ner huvudet så lånt? Vill ju inte gärna köpa munkorgar till dom
Om ni har några bilder på något som kan funka så vore det bra för jag e helt kass på såna där hjälpgrejer. Inte vad jag brukar behöva liksom...