Hallå virus, det här är inte roligt längre =(

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kändes som jag precis hunnit bli frisk innan det var dax igen :cry:
Legat med feber och ont i halsen sen i onsdags.
Kände mig bättre i torsdags och red min lektion, de andra skulle hoppa så det brukar inte bli så mycket ridning för min del då (mest hålla sig undan)
BIG MISTAKE, var så :devil: kallt att jag sträckte lårmuskeln när jag hoppa av.
Halkade dessutom när jag klev ur bilen så på fredagmorgon kom jag knappt ur sängen.

Att sen resten av helgen inte gick i vilans tecken gör att jag idag sitter på jobbet och huttrar och svettas om vartannat

Nu på söndag är det Stockholmscupen hemma och dottern ska rida.
Nu måste hon hinna rida in sig på en hemmahäst så ikväll blir det dubbelpass för stackarn :rofl:. Först en timme dressyr på Mistel(för ny ridlärare dessutom) sen en timmes hoppning på Zetra.

Hoppas han sköter sig bättre än i måndags, blev lite miss i kommunikationen med ridskolepersonalen så han hade inte rört sig mer än söndagens blåbärsdressyr (på lördagen dök inte de upp som skulle rida lektion på honom) samt inte ridits av instruktören på dagen.
Fungerar icke på den herren, han blir helt knäpp i huvudet.
Däremot hade han gått som en klocka på tidsdagslektionerna, knashäst.
Tur att han är så söt :love:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 210
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 029
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det gick verkligen fruktansvärt dåligt i går, så dåligt att jag ett tag tänkte kliva av den stackars pållen. Han är så känslig Napache...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp