Bukefalos 28 år!

Hållbaraste Bucas utetäcke

Taz

Trådstartare
Hej!

Vilken modell av Bucastäckena har högst Denier? Söker ett utetäcke men Bucas skriver inte ut denier vad jag sett....

Tacksam för hjälpen !
 
Utöver D så finns det ju olika material också. Har för mig att deras dyraste(och mest hållbara), Smartex, har 1000D med "ballistiskt nylon", sedan har de näst mest hållbara med 1200D men bara "rip stop" eller liknande.
Så man kan inte stirra sig blind på D tyvärr.
Kontakta en Bucas-ÅF så kan de ge dig antal D på olika täcken.
 
Smartex hade jag nog satsat på. De känns lika Shires Typhoon, glatt och "grovt" vävt (kanske det som heter ballistic?). Och Shirestäcket verkar tåla allt!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 451
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej, då det visat sig att min häst slaktar flugtäcken (billigare varianter) så tänkte jag köpa ett lite dyrare från horseware. Vill...
2
Svar
20
· Visningar
1 960
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Monimaker
·
Hästmänniskan Hej! Jag söker en häst jag hade hand om en tid för några år sedan. Har undrat vart den tog vägen, då ägaren inte velat uppge det. Han...
Svar
16
· Visningar
1 389
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vardagspusslet - Airfryer
  • Stänger du toalettlocket?
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp