hållbarheten

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare knasan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 601
Sv: hållbarheten

våra "värsta" krutdurkar i stallet är 22 resp 23 år...
:o)
Dom tycker livet är fest...

Korven skrev:
Han är förresten efter Faxi fra Reykjum!!

:bow: Kul att höra! Den avkomma jag känner efter Faxi var också en skenkula i sin glans dagar! är där fler...

Fantastiskt vad pigga de kan vara upp i åren! Jättefina bilder!
Eller om man vänder på frågan: hur många hästar vet ni som gått bort innan 20-25 års åldern pga ålderkrämpor? Eller som slutat ridas innan 20 pga utslitning?

Är det så att hästarna höll längre förr eftersom de växte långsammare och reds in senare och rörde på sej mer under uppväxtåren? Är det skillnad på svenskfödda och islandsfödda (schablon)? De hästar i dag som vi rider in vid 4 års ålder och som vuxit fort, kommer de att hålla lika länge?

Eller förs det någon slags statistik i frågorna att läsa någonstans? Värdesätts hög ålder och hållbarhet i någonstans i aveln?

Roligt att veta, så inte den höga genomsnittsåldern bara är en myt eller överdrift. Vetgirig...

Liknande trådar

Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 256
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: Squie
·
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: Rumpnissen
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 987
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka