Det är INTE dig det är fel på!jag knäcks av dethär. har alltid haft problem med psykisk ohälsa -- även tampats med viktproblem o försökt ha kontroll ang mitt ätande. o misslyckats -- o mått ännu sämre osv. har väll ngn annan sårbarhet i botten som gör mitt psykiska mående så ostabilt men mkt har som kommit o handla om detta..
tränade mkt o rättså intensivt ett tag o hade full koll på maten. följde peppkonton på ig o alltid köksvågen framme på bänken o rätt andel protein o kalorier osv -- kände jag mådde Bra för kanske första ggn i mitt liv trots mensen försvann o kroppen gjorde ont -- tills allt som tvärdog.
hamnade på psyk för min psykiska ohälsa -- ja var helt nere på botten -- o har då försökt beskriva även denhär biten hur dåligt jag mår på grund utav min vikt o min kropp o maten -- jämt & alla situationer.
efter flera månader o motion på recept är det stora fokuset jag ska röra på mig o äta regelbundet o rätt. sist blev överenskommelsen med terapeuten ska minst ut o gå promenader varje dag tills nästa besök om 3 v då det ska följas upp.. ’nu sålänge du är sjukskriven har du tid ju faktiskt’..
för mig -- blir det bara mer press. allt blir bra bara jag rör på mig o äter som folk -- är Hälsosam. går ner i vikt kanske om jag inte är nöjd med min kropp.
tror väll inte vården har fel i sak -- har förståss snappat upp nyttan med motion ffa tex vid depression. o vet vad mat är o gör för kroppen -- bränsle.. vad som är Rätt mat o Fel mat osv. hur skulle jag inte?... men känner inte jag mår ngt bättre av höra det hela tiden.
sen även utifall att biten med motion får mig må bättre ang biten med ångesten o depression -- så dom andra problemen blir jag inte av med. klarar inte se min kropp en gång. för den inte är Rätt o kommer aldrig bli det efter alla år av jojjo-bantande. förstörd. o kontrollen över maten är förlorad o hjulet snurrar mer än nånsin. helt fast.
men känner där är jag ensam för vården förstår inte alls. känns så xtremt skamligt ens ha dom här problemen i vuxen ålder. utseendekomplex är tonårsproblem. äta bra mat o hålla blodsockernivån jämn -- stadig frukost lagad lunch o lätt kvällsmat o ibland Unna sig -- o motionera är Ta Hand Om Sig. grundläggande för en vuxen person.
istället hamnar jag sjukskriven i soffan med glass -- o ångest för jag inte är ute i löpspåret med resten av världen..
världssämst Lat Dj-vel. så känner jag mig. o inte värd ngn vård för det är jag som sabbar för mig själv. alla vet med träning o rätt kalorier blir allt bra. vet vet vet men orkar inte.
-- menar inte på ngt sätt o offerkofta mig med inlägget men svarar på ts. nej -- jag lever inte på grönkål o långa löpdistanser -- orkar tvärt om inte höra ngt mer alls om grönkål o löpning o crossfit o anders hansen. det är för mkt för mig nu. inte peppande alls längre. för jag är för lat. o för ful. o har för dålig karaktär. som inte kan kontrollera mitt matintag o gå till gymmet o ta en selfie på en Tränad Kropp.