Halsbandsprat utbruten urSenast tagna bilden XVI

Bukefalos 30 år!

Ja, jag har kollat där men de har inte martingalmodellen som jag vill ha. Och så vill jag helst ha brodyr, då jag inbillar mig att det håller bättre än tryck.
Annars hade de många snygga de också 🤩
Just det, då vet jag flera som beställt från Morrhåret som broderar. Att ändra från vanligt halvstryp till martingal är sällan ett problem om man frågar ☺️
Men hoppas du hittar vad du söker!

Just det, då vet jag flera som beställt från Morrhåret som broderar. Att ändra från vanligt halvstryp till martingal är sällan ett problem om man frågar ☺️
Men hoppas du hittar vad du söker!

De hade jag inte sett innan. De har också jättesnygga 😍, men över 1000 kronor vill/kan jag inte lägga tyvärr…….

Jag beställde ett halsband från morrhåret till vår hund. Det är så himla fint och mjukt! Och vilken super-service iom att jag bor i Australien så fick det bli en ren banköverföring istället av pengar för halsband och spårbar frakt.
Kostade totalt 1500-1600sek men jag är såå glad över det! Det fina "gå bort-halsbandet"

Letat efter någon i Aus i över ett år som gör dom men kunde inte hitta någonstans

20250520_151948.webp

Och ett med reflex/lila:

IMG_5436.webp

Så smidigt med rejäl reflex.

Beställde av halsbandsmakerskan som jag fick tips om av @Brie

Är väldigt nöjd, kunde ju beställa två för samma pris som ett av de andra jag tittat på 😊 och så kunde man få lite som man ville.

Blixtarna är för att Abbes riktiga namn är Professor Albus Dumbledore :D

Tyvärr är Abbe inte någon : bra på att posera - hund 🙈

Härligt att du blev nöjd, snygga halsband också — kul detalj med blixten! Bella har sitt reflex till vardags hela den mörka tiden på året, så behöver man aldrig bli överraskad av skymningen och vara utan reflex.

Hon (Halsbandsmakerskan alltså) har även börjat sy om/återanvända grejer, så för typ 60 spänn (och porto förstås) kommer hon att sy in det första halsbandet jag beställde som jag hade mätt en aning för stort 👌

Härligt att du blev nöjd, snygga halsband också — kul detalj med blixten! Bella har sitt reflex till vardags hela den mörka tiden på året, så behöver man aldrig bli överraskad av skymningen och vara utan reflex.

Hon (Halsbandsmakerskan alltså) har även börjat sy om/återanvända grejer, så för typ 60 spänn (och porto förstås) kommer hon att sy in det första halsbandet jag beställde som jag hade mätt en aning för stort 👌

Ja, jag kommer också ha reflexhalsbandet hela tiden under den säsongen. Har alltid velat ha reflex på halsbandet just för att vara på den säkra sidan om mörkret överraskar, men det har ju aldrig varit ett halsband med så mycket/bra reflex.

Nu återstår bara att se hur de håller när Abbe tycker han ska jaga bilar eller får hundmöte 🙈
Kommer nog ha dubbla halsband i början för att vara på den säkra sidan, tills jag vet hur de håller 😊

Så snygga halsband ni har! Min har ett fult men bra blått (hurrtta kanske?) halvstryp i tyg, som vovve haft i 7 år… en orbilock på alltid, nu fick jag köpa ny eftersom den gamla dog efter 8 år.
Jag vill ha halvstryp så är lite begränsad vad gäller snygga halsband tycker jag.

Ja, jag kommer också ha reflexhalsbandet hela tiden under den säsongen. Har alltid velat ha reflex på halsbandet just för att vara på den säkra sidan om mörkret överraskar, men det har ju aldrig varit ett halsband med så mycket/bra reflex.

Nu återstår bara att se hur de håller när Abbe tycker han ska jaga bilar eller får hundmöte 🙈
Kommer nog ha dubbla halsband i början för att vara på den säkra sidan, tills jag vet hur de håller 😊
Jag syr ju halsband, men har mest sytt till "mindre" hundar. Jag vet ju att det håller för en 15 kilos whippet som vill jaga katter/ekorrar/släpvagnar/rådjur eftersom Tildas har hållt hur bra som helst i 2 år och hon har verkligen testat det, men jag är så nojig att det inte ska hålla ändå så har inte vågat sy åt större hundar 😅🙈

Så snygga halsband ni har! Min har ett fult men bra blått (hurrtta kanske?) halvstryp i tyg, som vovve haft i 7 år… en orbilock på alltid, nu fick jag köpa ny eftersom den gamla dog efter 8 år.
Jag vill ha halvstryp så är lite begränsad vad gäller snygga halsband tycker jag.
Vet inte hur stor hund du har (se ovan inlägg 🤣) men jag syr ofta halvstryp, både martingale och "vanligt" halvstryp 😊

IMG_0706.webp

Jag vill bara tipsa om detta halsband som jag köpt på Biltema! Vadderat, superbra och kostar endast 39 kr!! Jag har ett till chowhanen också och är lika nöjd med den storleken (samma pris).

Viktigt att känna sig trygg! Jag har flera vänner med rottweiler som har de halsbanden och är nöjda, men du måste ju känna in dig och testa med din hund :)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka