Halstäcke till kraftig häst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Supersonic_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 693
S

Supersonic_

Nu har min pålle blivit helklippt, och ett tjockt vintertäcke med hals ska inhandlas.
Har funderat på ett Rhino eller Shires, har flera andra horseware(rambo) täcken till andra hästen men där har jag fått sätta in resårer vid halsen för att han hade för bred hals för att stänga den. Är Rhino lika tighta? Hur är det med shires? Eller andra märken? Tips någon? :)

Sv: Halstäcke till kraftig häst

Köp ett Halvhals täcke i stället för ett med helhals. Det är fullt tillräckligt även om hästen är klippt. De flesta hästar kan dessutom ha halvhalstäcken utan problem, min är rejäl över bogen och hela hästen är ganska så kompakt och grövre i modellen, har haft lite problem med att vissa täcken varit för tighta i bogen, men på henne funkar t.ex. Shires täcken med halvhals alldeles utmärkt, likaså billiga från Gekås.

Sv: Halstäcke till kraftig häst

Mjoo fast jag bort i Norrland och när det kryper ner mot -30 vill jag ha ett med hel hals :p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: MiniLi
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
1 090
Senast: Elo
·
Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals... 2
Svar
35
· Visningar
4 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka