Bukefalos 28 år!

Halt häst och överdomare

I

Idasagare

Var på lokal tävling igår. En häst rev kraftigt på framridningenoch haltade rejält efter det. Ryttaren fortsatte rida runt i volter i båda varven, för att se om hästen haltade och om det gick över. visste det blev bätter. Efterhand samlades fler och fler och reagerade på att hästen var halt. Hon försökte hoppa hindret men givetvis vägrade hästen. La ner bommen och hästen hoppade ca 50 cm i ett konstigt språng, gick mot banan.
Jag vände mej till ÖD som kom och sa: - men då fick väl hästen sej en smäll på en nerv. Sen vände hon sej om och gick.
Vi studerade ÖD noga när ryttaren red in på banan, ÖD vände medvetet ryggen mot banan så slapp hon se eländet.
Vi var flera som blev upprörda. Mamman till ryttaren kom fram till mej precis innan tjejen fick startsignal och sa: - hästen rev så den slog sej på benet. den är inte halt.
Ännu fler reagerade när hästen började ridas på banan. hur det gick? Givetvis vägrade den ut sej, fast den var tapper och hoppade första och andra hindret på andra försöket, i konstiga språng. Hon fick inte den att hoppa när hon vägrat ut sej.

När hästen gick ut från banan var det en nerförsbacke som tjejen tvingade den att trava nerför. DÅ såg ALLA att den haltade.

ÖD struntade alltså i detta. En ung tjej, inte en gammal gubbe.

Hur f-n är man funtad när man resonerar som denna ryttare och hennes mamma? Som ÖD?
Fundrar att formulera en skrivelse till förbundet om detta men samtidigt har vi inga bevis. F-n att vi inte filmade!
(Förresten började mamman filma men slutade direkt..)
 
Sv: Halt häst och överdomare

Är ni många som såg och reagerade på detta så tycker jag att ni ska göra en anmälan mot överdomaren till diciplinämden pga av dennes nochalans.
 
Sv: Halt häst och överdomare

Håller helt med! En sådan domare ska anmälas, den är ju inte lämplig att vara domare! :mad:
 
Sv: Halt häst och överdomare

Snacka om snurrig :rofl:

Självklart!

ujujuj ibland undrar man om man fått alzhiemers hard
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 498
Senast: zarmino
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: Roheryn
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 672
Senast: Fiorano
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 946
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp