Bukefalos 28 år!

Halt hund!

Sv: Halt hund!

Håller tummarna att det inte ska vara något allvarligt :(

Skriv och berätta hur det går :)
 
Sv: Halt hund!

:idea: Läste lite för slarvigt :o

Men oavsett, så kan ED utvecklas när som helst under hundlivet ;)

Hoppas det går bra idag och att du får hem besked från skk till veckan.
 
Sv: Halt hund!

Behövde inte skicka till SKK:crazy: han hade en liten påbörjan till artros i armbågsleden nu..Man kunde knappt se det på plåten,utan dom fick jämföra från tidigare plåt och kunde då se skillnaden.Han fick Glyco-Flex och jag ska ge Rimadyl vid behov.(han har ju redan gått på Rimadyl ganska länge.Jag kommer att ge Rimadyl några dagar till tills glucosaminet börjar ta.Sen får han det som sagt de dagar han verkar sämre.Som tur är så har han ju bara ont av det första fem minutrarna efter han legat stilla länge,sen går han som vanligt.Han är pigg och glad och verkar inte lida av det egentligen.Jag har anmält honom till hundsim nästa vecka och det ska vi göra varje vecka till att börja med,sen var 14:e dag (är en bit att åka tyvärr).På sommaren kan man väl simma i sjöar istället? Finns en bra sjö nära mig med en fyrkantig brygga som han kan simma runt och så går jag med på bryggan och har honom i koppel.Min hund hatar att bada nämligen,så jag kommer att få tvinga honom.
Istället för att springa lös ute i skogen som han älskar så får vi hitta på annat.Jag kommer hädanefter att åka flera dagar i veckan till närmaste samhälle och promenera där med honom,han älskar att gå inne i samhällena och sniffa massa goa hundspår överallt.Förhoppningsvis kan detta kompensera att han inte kan springa lös i skogen.Jag har verkligen fått bevis nu för att granngårdens glucosamin inte fungerar nu i alla fall.Har ju gett honom det i 5 dagar,och inte har han blivit bättre det minsta.Men igår började jag ju med Glyco-Flex,och imorse var han MYCKET bättre än innan!:)
Vad kan jag mer göra för min hund? Det fanns absolut ingen anledning att operare i dagsläget i alla fall,det var ju så lite.
 
Sv: Halt hund!

Tråkigt!

Det bästa du kan göra för hunden är att få ner honom i vikt, eftersom övervikt påfrestar mer på lederna, och det är ju vad du redan påbörjat också.

Bara att fotsätta med det och ge glucosamin och hålla koll så han inte får mer ont.
 
Sv: Halt hund!

Dom var jättenöjda med hans viktnedgång och såg verkligen skillnad sedan senast!Dom tyckte att han behövde gå ner lite till sen var han i toppform:) Så vi fortsätter med Dietfodret!
 
Sv: Halt hund!

Tack för tumhållning:) Det värmer att få lite stöd..jag hoppas att jag kan ha min vän kvar hos mig i många år till,men jag tänker inte utsätta honom för onödigt lidande.Den dagen han inte mår bra längre ska han få sova med änglarna,så är det bara.Hur ont det än gör i mig:cry:
 
Sv: Halt hund!

Någon som vet om det går att köpa Glyco Flex på nätet tex? Hittar inget bra.Finns det i större förpackningar kanske? Billigare på nätet?
 
Sv: Halt hund!

Som ren information kan jag berätta att den symtomlindrande effekten av glukosamin sällan ses före 4-6 veckors behandling (oftast längre)

/Swat
 
Sv: Halt hund!

Tack för tumhållning:) Det värmer att få lite stöd..jag hoppas att jag kan ha min vän kvar hos mig i många år till,men jag tänker inte utsätta honom för onödigt lidande.Den dagen han inte mår bra längre ska han få sova med änglarna,så är det bara.Hur ont det än gör i mig:cry:

Så bra att du har sådan sund inställning till hunden, för det är hemskt att se sin vän lida.

Har också hört att glucosaminet ta tid på sig innan det hjälper :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 711
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Jag har en cockerspaniel hane på 2 år som för 8 dagar sedan blev rejält halt på kvällen utan att han råkat ut för något speciellt...
Svar
13
· Visningar
3 627
Senast: Gottepåse
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 564
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Hej igen, Ni hjälpte mig förut med hur jag skulle hantera mina nära och kära när det gällde min halta hund och hundvakt osv, det här var...
Svar
5
· Visningar
1 136
Senast: Erikaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp