HALT IGEN!! Trots skor!!

Sv: HALT IGEN!! Trots skor!!

Vet du vad du borde införskaffa i ditt stall..ja egentligen borde ALLA ha en sådan...en VISITERTÅNG. Då hade du kunnat bespara dig mycket oro. Du vet sitter man och läser vad folk antar..från sprickor, till fång osv....ja då antar man ju det värsta. VANLIGAST när hästen har din symtom brukar vara i 99 fall hovböld...så, med en tång är det lätt att visitera och kolla reaktionen tills hjälp anländer. Tror 1 skrev hovböld ;)

Mynta2 skrev:
Vet du vad du borde införskaffa i ditt stall..ja egentligen borde ALLA ha en sådan...en VISITERTÅNG. Då hade du kunnat bespara dig mycket oro. Du vet sitter man och läser vad folk antar..från sprickor, till fång osv....ja då antar man ju det värsta. VANLIGAST när hästen har din symtom brukar vara i 99 fall hovböld...så, med en tång är det lätt att visitera och kolla reaktionen tills hjälp anländer. Tror 1 skrev hovböld ;)

Ja, en visitertång skulle underlättat! Ska nog köpa en snarast möjligt, har tänkt på det...

Men egentligen tycker jag att veterinären som jag hade ute förra veckan borde ha undersökt henne BÄTTRE!! Han kollade aldrig med visitertång eller nåt. Han bara klämde och kände lite på benet/hoven och gissade på hovinflammation och ömhet pga barfotagång.... "Sko henne". Han borde ju definitivt ha kollat upp och kännt med visitertång för att utesluta BÖLDER!
Han bara försäkrade sig om att det inte skulle vara fång... "Har du ändrat i foderstaten?" osv.
Själv var jag så stressad/nervös/orolig pga hästens ohälsa att jag glömde påpeka detta själv och dessutom litade jag på att vet. gör det han ska! :mad: :(

En annan sak är ju att chansen egentligen fortfarande finns då att din polle ska kunna gå barfota iallafall!=)

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 363
Senast: mily
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 964
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 219
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 247
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka