Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Inte för att skryta men.. JAG ÄR SKITNÖJD!! :D Min lilla palomino dam ble 3:a open halter och 2 och 3:a i amateur halter:D Kunde inte låta bli..
Dock hann vi inte bli klara med vår nya monter så vi kunde inte ha med oss butiken, men men det kommer fler tävlingar!

Hej hopp!:banana:
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Grattis! Du Ska vara skitnöjd ^^ Det hade jag varit... Sprickfärdig - garanterat

Hejja! :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Men då måste jag ju sett dej, satt och kollade på domklasserna.:D
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Jag sågog nog dej och din jättefina husky igår. Superfin:d . Men jag vågade inte gå fram. Inte vågade jag komma på bukeölen heller.:crazy: Pga att jag är ju helt nybörjare med detta med allt som rör western.

Var där iaf Torsdagsmorgon och lördag 8.30 fram till lunchavbrottet. Tom med min karl börjar bli westernfrälst och sprang och provade boots i tälten:rofl:
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

GRATTIS!!! :bow: :banana:

Du hade en reininghäst va? ;) Jag har beslutat mig för att köpa reininghästar o ställa i halter nämligen! Min kompis reiner stod Grand Champion i open! Vilket är superduperjätteskoj för henne!!! :banana: Sen stod hennes sambos reininghingst 1-a i Performance halter och knep ett Grand han också! Världen är upp och ner! ;) :angel:

För mig gick det mest åt skogen! :D
Jag bryr mig inte om det dock för mina hästar skötte sig kanon! Lille Bosse på sin första show ställde sig square sen flyttade han sig inte en fena under hela klassen, trots att en av de andra hingstarna kom lös inne på banan och stollade runt! *stolt*

Sen att jag gått emot alla mina principer o inte klippt mina hästar i öronen :eek: betydde nog otur, för domarna gillade inte alls mina hästar! :devil:
Jag kommer tillbaka med ny arsenal snart dock.... om jag inte ska byta ut dom mot reiners dvs.... *S*
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

GRATTIS!!! :bow: :banana:

Du hade en reininghäst va? ;) Jag har beslutat mig för att köpa reininghästar o ställa i halter nämligen! Min kompis reiner stod Grand Champion i open! Vilket är superduperjätteskoj för henne!!! :banana: Sen stod hennes sambos reininghingst 1-a i Performance halter och knep ett Grand han också! Världen är upp och ner! ;) :angel:

För mig gick det mest åt skogen! :D
Jag bryr mig inte om det dock för mina hästar skötte sig kanon! Lille Bosse på sin första show ställde sig square sen flyttade han sig inte en fena under hela klassen, trots att en av de andra hingstarna kom lös inne på banan och stollade runt! *stolt*

Sen att jag gått emot alla mina principer o inte klippt mina hästar i öronen :eek: betydde nog otur, för domarna gillade inte alls mina hästar! :devil:
Jag kommer tillbaka med ny arsenal snart dock.... om jag inte ska byta ut dom mot reiners dvs.... *S*



Reiningstammad är hon men tränas inte för det.. Matte är för dålig på det. Men hon har blivit så pass stor så hon ser väl inte direkt ut som en reiner heller. Hon har blivit mkt större än jag trodde hon skulle bli, är redan 153cm fram och 155 bak. Men det gör mig ingenting, jag har tränar henne för trail och pleasure. (gillar bling bling)
Hon var dock väldigt välfriserad på haltern, rakad mule och öron, kort man osv.

Kul att dina skötte sig fint!!:) Man blir så stolt över dem. Pratade med Wallle och Karin efter haltern och de var himla nöjda vilket jag kan förstå!

(Walle mobbar alltid min kuse.. tycker att hon ser ut som en dieseltank..)
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

var tyvärr inte där, förstår inte hur det går till, men alltid är det något som krockar, men jag hade kompisar som var där och de berttade att det var mycket häst. Såg en del resultat på Stallmagasinets hemsida. Kolla där.
Jackpot
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Jag sågog nog dej och din jättefina husky igår. Superfin. Men jag vågade inte gå fram. Inte vågade jag komma på bukeölen heller. Pga att jag är ju helt nybörjare med detta med allt som rör western.

Var där iaf Torsdagsmorgon och lördag 8.30 fram till lunchavbrottet. Tom med min karl börjar bli westernfrälst och sprang och provade boots i tälten

Ok! Synd att du inte vågade komma fram, för jag bits inte, inte hunden heller! :D





Du hade en reininghäst va? ;) Jag har beslutat mig för att köpa reininghästar o ställa i halter nämligen! Min kompis reiner stod Grand Champion i open! Vilket är superduperjätteskoj för henne!!! :banana: Sen stod hennes sambos reininghingst 1-a i Performance halter och knep ett Grand han också! Världen är upp och ner!

För mig gick det mest åt skogen! :D
Jag bryr mig inte om det dock för mina hästar skötte sig kanon! Lille Bosse på sin första show ställde sig square sen flyttade han sig inte en fena under hela klassen, trots att en av de andra hingstarna kom lös inne på banan och stollade runt! *stolt*

Sen att jag gått emot alla mina principer o inte klippt mina hästar i öronen :eek: betydde nog otur, för domarna gillade inte alls mina hästar! :devil:
Jag kommer tillbaka med ny arsenal snart dock.... om jag inte ska byta ut dom mot reiners dvs.... *S*

Jag hejar på dig, oavsett hur du gör! :D
Om du inte byter ut hästarna så får vi väl köra in dem så du kan visa dem med lite större maffiga muskler! :D
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

KL. Det fanns aldrig några startlistor på nätet innan tävlingen började? SQHA har ju inte uppdaterat sen 26 mars.
Dom brukar inte vara jättekvicka med resultaten heller har jag för mig.
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Jag hejar på dig, oavsett hur du gör! :D
Om du inte byter ut hästarna så får vi väl köra in dem så du kan visa dem med lite större maffiga muskler! :D


:o Du är ju för söt!!! Gulle dig!!! :love:

de ska minsann köras in!
Men denna showen gillade domarna en annan typ av häst, inte mkt att göra åt. Det är en bedömningssport, o domarna dömer. Snart hoppas jag ha en häst med så bra punkter att dom inte kan döma ner den vad dom än tycker! :devil: Dock spelar det mindre roll om hästarna inte ställer sig vilket mina gjorde, så denna gången kan jag vara säker på att dom verkligen inte gillade typen.... :smirk: pruttkorvarna! Jag skulle tagit med mig Lina o Bettan istället!!! :devil:
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

*kl*

Passar på att gratulera er som deltog på tävlingarna oavsett om ni placerade er eller inte...huvudsaken är ju att man är nöjd!!

Själv kom jag inte i väg alls...dels pga. påskfirande med familjemiddag och sedan för att jag är sjuk. Ligger här och snörvlar och hostar, huvudet värker.....men...det går väl över förhoppningsvis.
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Ser fram emot fler rapporter från Greavgården:bump:

Grattis till alla som har deltagigt! Det viktigaste är inte placeringen utan att man är nöjd med sin egna insats. Sen är det domaren som dömer och de har ju olika smak.
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Inte för att skryta men.. JAG ÄR SKITNÖJD!! :D Min lilla palomino dam ble 3:a open halter och 2 och 3:a i amateur halter:D Kunde inte låta bli..
Dock hann vi inte bli klara med vår nya monter så vi kunde inte ha med oss butiken, men men det kommer fler tävlingar!

Hej hopp!:banana:
Massor av grattis! Vill se bilder!
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

*KL*

Ja, oj vad denna tråd har "vuxit"....

Grattis till alla som blev placerade och en tröstkram till er som det gick lite sämre för....
Hoppas ni hade kul iaf....:banana:

Var kan man få tag på resultaten?
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

*KL*

Ja, oj vad denna tråd har "vuxit"....

Grattis till alla som blev placerade och en tröstkram till er som det gick lite sämre för....
Hoppas ni hade kul iaf....:banana:

Var kan man få tag på resultaten?

kommer väl på sqha.se eller rha.nu, men inget ute ännu tror jag. ;)
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Nämen hej Erik....
Var du där?
 

Liknande trådar

Dressyr Vad har ni för tips för att träna halter när hästen "vilar" bakben i halten? (kan inte riktigt avgöra om han tar en micropaus eller är...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Amanda_F
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 388
Senast: Missemus
·
Relationer Har tänkt på en sak. När folk sätter upp en massa hänglås på staket o alla möjliga ställen varför tar man inte bort dom eftersig när det...
Svar
0
· Visningar
141
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp