Bukefalos 28 år!

Halvfodervärd

Sv: Halvfodervärd

Många även jag vill hellre ha en icke travtränad travare som ridhäst då de är lättare att rida än en som är travtränad (egen erfarenhet)

Dock är det så att de allra flesta vill ha en häst som inte heller är avlad för trav. De har helt enkelt inte, som ras, samma förutsättningar för ridning som ridavlade hästar. Sedan vet jag själv att det finns lysande undantag från detta och att många är jättebra ridhästar, men de flesta väljer ändå häst efter användingsområde. Man väljer t ex oftast inte en hoppstammad häst om man vill tävla dressyr på högsta nivå.

Lycka till med ditt fodervärdsletande.
 
Sv: Halvfodervärd

Dock är det så att de allra flesta vill ha en häst som inte heller är avlad för trav. De har helt enkelt inte, som ras, samma förutsättningar för ridning som ridavlade hästar. Sedan vet jag själv att det finns lysande undantag från detta och att många är jättebra ridhästar, men de flesta väljer ändå häst efter användingsområde. Man väljer t ex oftast inte en hoppstammad häst om man vill tävla dressyr på högsta nivå.

Lycka till med ditt fodervärdsletande.

Det jag menade var att många väljer hellre att försöka träna/rida en travare som inte är travtränad och tävlad än en som är det;)

Och som jag skrev innan så ros det helt och hållet på vad man är ute efter.

Tack så mycket
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Det är så att jag eventuellt ska skaffa min första egna häst och har en fråga om stallplats och tänkte fråga er om vad ni anser om...
Svar
18
· Visningar
2 359
Hästmänniskan Jag står i ett stall där jag känner att stallägaren tar orimligt lite betalt. Jag har tidigare betalt betydligt mycket mer och...
2
Svar
23
· Visningar
3 646
Hästmänniskan Jag skulle vara tacksam för lite tankar och tips från andra hästmänniskor då jag är lite rådvill. Bakgrunden är att jag sedan i våras...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 732
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp