Halvtrasig laptop

Mineur

Trådstartare
Moderator
Min älskade lilla Vaio trillade i golvet och skärmen gick sönder, två dagar efter att garantin löpt ut. Då det skulle kosta 3000 kr att laga kalaset bestämde jag mig för att köpa en ny istället (då den trasiga ändå var 2 år gammal), men det jag undrar nu är om någon har någon idé på var jag skulle kunna göra av den gamla?

Det tar lite emot att bara slänga den då allt utom halva skärmen är helt ok (jag kunde till och med använda den lite efteråt, fast jag såg bara nedre halvan av allt...), så hårddisk och andra tekniska detaljer borde någon kunna ha nytta av. Här i U.K finns det ställen som köper din trasiga laptop för en billig peng och använder de hela delarna, någon som känner till något motsvarande i Sverige (den trasiga laptopen bor där så länge)? :)

Sv: Halvtrasig laptop

Köp till en extern skärm, mus och tangentbord och använd den som stationär i hemmet? Kanske som en media-server för film och musik?

Sv: Halvtrasig laptop

Förutom det MacVetaren sa kan du ju sälja den som reservdelsdator på blocket eller tradera. Finns massor med datornördar som älskar att fixa och pula på egen hand. Finns även de som mer eller mindre har som hobby att köpa trasig elektronik, laga det själva och sedan sälja.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag inser att jag förmodligen är "tvungen" att köpa en surfplatta, men jag behöver få några svar på mina frågor.:) (jag försökte fråga i...
Svar
14
· Visningar
11 451
Senast: sussisus
·
Hästmänniskan Hoppas någon orkar läsa detta, jag är verkligen fullständigt förtvivlad och behöver skriva av mig.:cry: Vi har hyrt in våra hästar i... 2 3
Svar
52
· Visningar
8 267
Senast: Stalltjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur