Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har också träffat några sådana som liksom bara måste gå först och helt har missat konceptet med att gå tillsammans. Är annars rätt snabb själv men har förmågan att reglera hastigheten om jag går med någon långsammare. Fast jag får erkänna att jag blir lite frustrerad av att promenera med riktigt långsamma människor som borde kunna gå snabbare. Exets bror är en sådan. 2 dm längre än mig och fullt frisk men det går liksom i slow motion när han ska förflytta sig.Nja, håller inte helt med. Jag har utfört viss ovetenskaplig forskning i ämnet och noterat att oavsett om jag så skulle springa så ser vissa till, medvetet eller omedvetet, att alltid positionera sig strax före. Även om tempot även för dem då är onaturligt snabbt. Detta har jag testat på folk vars bekvämlighetstempo jag frågat om, personer jag promenerat mycket med. Jag är vare sig liten, tar korta steg eller går ovanligt långsamt.
Känner igen detta… när jag promenerar med någon.
Alltså den andra personen går ett par steg före mig, detta händer med både långa och korta människor. Jag brukar försöka gå snabbare men det hjälper inte.
Fattar inte varför det blir så, jag brukar ibland be folk gå saktare men det funkar några minuter och sen är jag en meter bakom igen.
Inte så kul om man vill prata med varandra och jag är en meter efter.
Någon mer än jag som har detta ”problemet”?
Hur göra?
Väldigt lindrig astma, det borde inte påverka. Dålig kondis - ja mycketHar du astma eller KOL, eller allmänt dålig kondis?
Jag tycker det är sjukt irriterande med folk som alltid ska gå lite före när man går tillsammans, känns som respektlöst på något vänster. Min man är åt det hållet så får påminna han med jämna mellanrum. När jag tränade hunden att inte dra var pinnen jag hade med mig för att visa hunden även ytterst pedagogisk för karln
(För att förtydliga så slog jag varken hunden eller karln med pinnen, den rörde ingen utan hölls bara ut för att tydligare visa gränsen till en början)
Om du nu skulle vilja så skulle du kunna prova att putta in rumpan och ta stegen från höften, nästan så det sträcker i höftsträckaren när ett ben går bakåt och se om det går snabbare.Väldigt lindrig astma, det borde inte påverka. Dålig kondis - ja mycketFast det här att jag hamnar efter har jag märkt även tidigare när jag hade bra kondis.
Jag går snabbt trots korta ben. Orkar inte gå med långsamma människor, är nog därför jag inte tycker om marknader och affärer
Får lust att skaffa grisfösare och zappa söliga jävlar så såsar fram mitt i vägen![]()