• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare stjarnfall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 178
S

stjarnfall

Sv: Hampa PRO

jag hade dem till min häst på 170cm (alltså strl full) och de gav honom skav på skenan fram på sidorna.. typ där senskyddet "slutade" på framsidan och resåren började.. Men pållen har grova ben och det var pga att de är så "bulliga" runt hela kanten på skyddet så det blev för tjockt just vid resåren.. Knöligt förklarat men du kanske fattar;)

Bild på pållen:
21631637.jpg

(halvblod/ardenner korsning)

Jag har frambenskydden på min D-ponny. Fullblodskorsning med långa smäckra ben.
Har dom i storlek ponny, lagom runtom, men tkr dom är lite korta på höjden.

Jag har dom skydden i storlek ponny till min arab på 148 cm, med små "klena" ben. De sitter perfekt på honom.

Jag har dom skydden till mitt halvblod på 165cm.
Sitter jätte bra, inget skav. :)

21892580.jpg

jag har storlek full på mina. de passar mina hästar med smala ben, skulle inte passa en med grova..
jag tycker att de är ganska små i storleken.

Jasså? :eek: Trodde inte de här var det.. i så fall kanske jag ska kolla efter nåt annat - kanske blir svårt med storlekarna ändå. Hm får se

Har storlek ponny till min D-ponny med normala ben (tror de är normala iaf.) Bakskydden satt inte helt hundra, så jag använder bara framskydden.

jag har full på min kallblodstravare som har grova ben o de sitter perfekt en till på betet har också dem till sin häst på en ca 175 med grova ben o de sitter bra

e min o din fjording möjligtvis inte släkt?:angel:
de e så :devil: lika:D

hihi det kanske inte är omöjligt? hon är e: furubäcks inter u: lowa :D

hmm och på din häst ser väl full ganska korta ut så de kanske hade funkat på fjordingen ändå :crazy: svårt är det

Använder endast framskydden pga. alla skriverier om bakskydden och min häst hatar dom!
Har stl.full på ett halvblod på ca.165cm med lite fullblodsben. Ngt korta och själva kardborren är ngt tight.

Tack för allas svar, det blir nog så att jag letar upp nåt annat då pga bakskydden. Vill inte att det ska klämma på hennes ben när jag är ute och rider :eek::p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 442
Gnägg Satt och tänkte på hur olika storlekspreferenser folk verkar ha när det kommer till hästar. Vet en tjej som var ganska nätt och max 155... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
16 469
Utrustning Min mor har fått hem en ny häst som behöver sadel. Dock har hon en rygg som vi inte har en aning om vilka märken kan passa. Tanken är...
Svar
0
· Visningar
638
Senast: Wonderwoman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka