hampion ridhjälm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jaba
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 701
J

Jaba

tänkte införskaffa en sådan men funderar om dom är stor eller liten i storleken?
KAn nämligen inte prova innan köp utan måste beställa.

Sv: hampion ridhjälm

antar att du champion?
jag tycker att de är normala i storleken, men tänk på att det inte bara är omkretsen på huvudet som räknas, utan också formen. En hjälm som sitter bra på en person, passar inte en annan alls, trots att det är samma storlek i hjälmarna.

Mitt tips är att du försöker hitta någon nära dig som har en sån hjälm så att du kan prova.

Tycker de är lite mindre i storleken än de flesta andra. Jag har en storlek större på den än på andra hjälmar, men det kan bero på att den är smal vid tinningarna också.

jag hade en sådan tidigare i mitt liv och jag kommer inte ihåg att den satt obekvämt.

Däremot fanns det bara 56/57 eller 58/59 att välja på av jockey varianten. PÅ min nuvarande hjälm (märke? ja någon man kan köpa p hööks nu mer) har jag 58 och den börjar nästan bli lite för stor. Därför undrade jag lite om storleken var stor elle liten för detta kommer jag inte ihåg.

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
230
Senast: EZMK
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: Freazer
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka