Bukefalos 28 år!

Hamstern ute på sommaren?

Sv: Hamstern ute på sommaren?

Hur ska en hamster kunna få "känslan av att vara ute och se naturen" när den är instängd i en plastboll? :crazy:

Hamstrar ser inte speciellt bra utan förlitar sig mer på känsel, lukt, hörsel och smak. Hur man än gör får hamstern ingen som helst naturlig stimulans när den får springa på samma plastbit hela tiden, morrhåren nuddar samma plastbit hela tiden, ljuden blir förvrängda, det finns inget annat än plast att smaka på och lukten blir väldigt begränsad samtidigt som det blir kvavt och varmt efter en stund. Ska hamstern springa i boll så kan den lika gärna stanna inomhus, eller ännu hellre ersättas av en leksak.
 
Sv: Hamstern ute på sommaren?

Ja, det är ju lättare att skriva herregud än att bemöta argument när man sitter på diskussionsforum.
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 164
Senast: Scata
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Lyan
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 083
Senast: Amha
·
Tjatter Är det någon som ska jobba inom äldreomsorgen i Norge i sommar? Hur gjorde ni för att hitta jobb och boende där? Hur länge ska ni vara där?
Svar
3
· Visningar
427
Senast: Sebastian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp