Hämtar valpen imorgon!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Bonetta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 831
B

Bonetta

Vill bara skriva av mig lite, är nervös så det förslår. Men givetvis är det jättespännande och roligt! :D
Misstänker att det är nerverna som spökar när jag ibland funderar på vad jag har gett mig in på.. :p

Det är en Grosser Schweizer Sennen. Det var kärlek vid första ögonkastet då jag träffade en sådan första gången.. :love:

dom är inte allt för vanliga va? tips: boka in er för höstens valpkurser redan nu, det brukar vara ont om plats!

Nä, inte så vanliga alls. ;)
Här får man tyvärr inte boka plats på valpkurserna utan det är först till kvarn som gäller när de annonserar om kursen. :( Så det gäller att ha utkik i tidningarna.

Grattis! Det ska kännas lite i maggropen, det visar bara att det inte är något man tar lätt på. :)

Nej inte är det ngt som man gör bara sådär. Det är ju ett ansvar för ett annat liv i åtminstone 10 år, och tänk vilket monster det kan bli om jag "misslyckas"!! Ett stort monster.. :eek:
Klart det kommer att vara jobbigt, och mkt som jag säkerligen inte har tänkt på. Men jag har pratat ordentligt med uppfödaren, vilken jag har fullt förtroende för :bow:, och frågat massor. Det som känns bra är att uppfödaren väljer köparna, så om jag inte höll måttet skulle jag inte få köpa. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 222
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 006
Senast: Tajger
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
437
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31