Han finns inte mer

Efter några dagar på intensiven efter att tagit bort 20 cm tarm blev Torsten hastigt sämre inatt och jag beslöt att nu fick det vara nog så han fick somna. Senast igår kväll hade veterinärerna mest goda nyheter. Men det vände snabbt.

Det är så tomt. Jag har förlorat väldigt många djur genom alla år och såhär berörd har jag inte varit sen min första uppfödning akut fick avlivas pga benbrott.

Min knasiga egensinniga livskamrat. Det är så tomt.

I nån sorts förvirring tittar jag på omplaceringsannonser. Hittar flera pappisar som beskrivs som "rumsren om man går ut ofta" eller "Kan säkert vara ensam om han får träna" Antar att det är så. Det finns anledningar till att en hund omplaceras.
Efter att ha levt i hästvärlden väldigt många år så har jag lärt mig läsa mellan raderna i annonser. Nåväl, efter den här tiden på klinik så lär det ta tid att spara ihop till en ny i alla fall.

Rest in Power Torsten :heartcry:
 
Men så fruktansvärt sorgligt 😭 Han skulle ju ha en hel massa år kvar! Beklagar verkligen sorgen och en stor eloge till dig som satte honom och hans bästa framför dina känslor. Det är verkligen inte enkelt. Det var ju inte så här det skulle sluta 😭
Många många varma kramar till dig @tanten :heart:heart:heart
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 964
Övr. Hund Våren 2001 fick min underbara hund somna in, med bla veterinärers och uppfödarnas tillstånd. Han blev ca 3 1/2 år gammal, och var mitt...
Svar
8
· Visningar
6 854
Senast: OhNoez
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp