Bukefalos 28 år!

Han har fått borrelia!

Lena Furberg

Trådstartare
När min tossiga Beauceron börjar gå BAKOM oss i skogen, och när folk börjar
utbrista -"Vad lugn och fin han blivit!!!" DÅ vet man att nåt är FEL med honom. Mycket riktigt, Borrelia, sa veterinären efter blodproven.
Shetna fästingar!!!!!!! Frontline hjälper ju inte ett smack, dom biter ändå fast dör inborrade i huden. Fästinghalsband vill jag inte använda, men veterinären rekommenderade ett medel som heter Promeris Duo Spot On. Nån här med erfarenhet av det medlet???
Usch, stackars vovven, han bara hänger med huvudet och ser helt nere ut. Min vilda tossiga galenpanna - det är så synd om honom!!! Hoppas medicineringen hjälper kvickt!
 
Sv: Han har fått borrelia!

Vår hund fick borrelia och bara efter ett par dagar med medicinkur, var han som en ny hund igen.
Hoppas han kryar på sig!
 
Sv: Han har fått borrelia!

Hoppas vovven blir bra snart!

Har ingen erfarenhet av Promeris Duo, men det du säger om Frontline måste jag bara få påpeka att det är precis så som det preparatet fungerar. Det har ingen repellerande effekt på fästingarna.
 
Sv: Han har fått borrelia!

Men fy så ledsamt Lena!

Jag ber till högre makter att medicinen tar bort allt elände snabbt och att popcornet snart är sig själv igen!
 
Sv: Han har fått borrelia!

Men fy, dom äckliga små krypen. :mad:

Är så glad att jag slipper dem nu. Usch. Hoppas att han piggar på sig fort och blir den tossiga bushund vi är vana att höra om. :)
 
Sv: Han har fått borrelia!

Har ingen erfarenhet av medlet - här används halsband när vi åker söderut. För det räcker med att en av hundarna har fått Erlichia, som sätter sig på nervsystemet och lederna. Det värsta är att det kan komma tillbaka närsomhelst dessutom... Äckliga, vidriga fästingar!
 
Sv: Han har fått borrelia!

Jag använder fästinghalsband på min vuxna hund och är därför nyfiken på varför du inte vill använda det!?
/ C
 
Sv: Han har fått borrelia!

Eget Knapplån ;)

Tack för omtanken alla! En baggis i jämförelse med Lilljessicas sorg, men nog så besvärligt...!
Han är redan lite piggare, efter bara 2 dagars medicinering! :laugh:
 
Sv: Han har fått borrelia!

Jag använder fästinghalsband på min vuxna hund och är därför nyfiken på varför du inte vill använda det!?
/ C

Jag känner flera vars hundar reagerat jättemycket på fästinghalsbandet, och som måst ta bort halsbandet omedelbart och schamponera hunden.
Dessutom har jag småbarn i huset som alltid kramar på Beauceronen, han är en otroligt "nära" hund som helst vill sitta PÅ alla och bli omfamnad, och ett fästinghalsband skulle kännas klart otrevligt. Han sover i vår säng också :angel: och jag vill inte sova ihop med ett fästinghalsband.
Jättetråkigt, lite som att välja mellan pest och kolera... Suck!
 

Liknande trådar

Svar
4
· Visningar
1 954
Senast: Disen
·
Hundhälsa Ja det ser ut som min lille vovve har fått det( Vet att det är det). Ska till vet i morgon. Men under tiden hur ska vi göra för att...
Svar
6
· Visningar
8 794
Senast: Hjalti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp