Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag har varit i din dotters sits, dock var det min morfar som förgrep sig på mig men ändå.
Det jag vill säga är att jag ALDRIG vid något tillfälle har skyllt på min mamma, jag ville skydda henne från att veta det ohyggliga och från att bli skadad vilket han hotade om.
Det var när jag berättade lite för min 4 år äldre syster då delar av vad som hade hänt kom fram, han hade inte förgripit sig på henne utan bara på mig så försök att inte oroa dig för mycket om dom mindre ännu även om jag vet att det är omöjligt.
Behöver du någon att prata med så kan du pm:a mig din msn eller vad som helst för jag hjälper gärna till och stöttar bäst jag kan.
Massor av kramar från en överlevare!
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Du är inte skyldig!

I synnerhet de som anses vara en hygglo pappa är nog oftast så skickliga att omvärlden, inte ens mamman, märker något.

Jag tycker att det låter som att du reagerar helt adekvat, du resonerar sunt och framförallt låter det som att du är oerhört bra stöd för dina barn just nu. Fortsätt så.

Edit: Och, förresten: tillåt dig att bryta ihop med jämna mellanrum, tillsammans med proffs eller nära vänner/anhöriga.
 
Senast ändrad:
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag haller med mandalaki och vill dessutom saga att du (TS) verkar ha ett bra stod omkring dig. Jag tror det ar jatteviktigt att du har folk runtomkring dig som vet vad som har hant och kan hjalpa dig nar du bryter ihop. Jattestarkt av dej att beratta!

Good friends are cheaper than therapy, fast i detta fallet kan det behovas bade och tror jag. Men det ar otroligt lakande att prata med andra, att fa älta och höra om och om igen att det inte var ditt fel och att du inte kunnat gora nagonting.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Först och främst vill jag verkligen beklaga, och jag lider verkligen med er alla och orden fattas mig inför det ohyggliga dina barn gått igenom och det ni nu går igenom tillsammans.

Det är klart att du är i chock, förutom den fasansfulla insikt om det fruktansvärda som drabbat de som betyder allra mest i ditt liv, dina barn, utan din vetskap och alla känslor det väcker - så genomgår du dessutom att behöva ta in att din partner/expartner visat sig vara någon helt annat än den du trott, och dessutom gjort saker som du inte i din värsta mardröm kunnat tro - och det detta gör och innebär för dig, er och er familj. Jag lider verkligen med dig och vill skicka den största av peppkramar. Detta skall ingen behöva gå igenom och ändå står ni nu här *kramar om*

Fokusera på dina fina barn och kämpa för all hjälp ni kan få, men glöm inte bort dig själv i allt också, för de behöver den starkaste mamma de kan få just nu, och du kan lättare bli så stark genom hjälp - precis som du verkar vara inställd på.

Krama om dina fina barn hårt hårt - ni klarar det här tillsammans - i er "nya" familj.

Och du - det är inte ditt fel att du inget såg!!

Alla mina tankar till er!
 
Senast ändrad:
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Det är väl varje förälders värsta mardröm att upptäcka det ts nyss har upptäckt. :eek: Och det är väl inte sällan så att det är den person man minst misstänker som också gör det.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ts och hennes barn tar sig helskinnade ur detta!

Jag vet inte hur gamla de två minsta är, men jag tycker inte du ska säga något i dagsläget om vad han har gjort (mot de andra). Kan du inte bara säga något neutralt, när de själva frågar om pappa? Att han jobbar mycket just nu och inte hinner ses på ett tag?
Eller varför inte "Pappa har gjort något väldigt dumt och kommer inte bo hos oss längre".
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Självklart ska du vara ärlig mot dina barn, de undrar ju varför du/ni är ledsna och upprörda! En tio och tolvåring fattar bra mycket mer än att "pappa jobbar mycket just nu och inte hinner ses"

du gör helt rätt, ta en fotsteg i taget, ni fixar detta. Du har redan fått bollen i rullning, med kontakt med soc, anmälan etc, du står inte ensam i detta och det är INTE ditt fel. Inte någonstans, inte ett endaste dugg! Det är som mandalaki skriver, manipulation är de mästare på, och är oftast en "mycket bra pappa" på alla andra plan (i brist på bättre formulering)

/Maria, som jobbat på soc med liknande fall, PMa om jag kan hjälpa dig på något sätt.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Usch vilken ohygglig situation du (och dina barn) har hamnat i :(
Jag sänder dig all världens styrkekramar och min varmaste omtanke.
Vet inte vad jag ska skriva, men precis som många andra vill jag visa att jag bryr mig och tänker på dig och familjen.
Vilken klok dotter du har. Var stark för barnen och dig själv, kramar
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Eller varför inte "Pappa har gjort något väldigt dumt och kommer inte bo hos oss längre".

TS skriver ju att proffs ska tala med de yngre barnen. Vi vet ju ännu inte om de har blivit utsatta eller inte, och vi vet inte om de har sett/hört/förstått något. I samband med det samtalet antar jag att de blir informerade om vad som har hänt.

Jag tror att det är fullständigt förödande att släta över eller ljuga i det här läget. Även de yngre barnen är ganska stora och det här kommer ju att få återverkningar i deras familj högst troligt under hela deras liv. Inte alls nödvändigtvis endast på ont, vill jag betona. Deras mamma träder ju nu fram som en mycket stark person för sina barn, och visar att hon tar vilka strider som helst för dem. Även när hon själv är både chockad och ledsen.

Jag är inte säker, men jag tror att TS och den så kallade pappan separerade för några år sedan. TS får rätta mig om jag har fel.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

De är tio och tolv, jag kan inte ljuga mera, de måste veta att jag inte gör det för dom, de måste kunna lita på mig.

Jag kommer inte fråga själv, men det måste göras, det ska vara proffs som tar hand om den biten.

Men under rådane omständigheter mår vi så bra som vi kan, barnen mår överlag bättre än mig som fortfarande är i någon form av chocktillstånd.

Ok, då är de ju ganska stora. Jag tyckte det lät som att de var betydligt yngre. Så stora barn kan man ju prata med på ett annat sätt. Men de tycker kanske det är skönt att slippa bo med pappa över huvud taget nu, i vilket fall som helst?
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Barnen har bott med sin pappa, därför så blir det ännu svårare att förklara för en tioåring varför hon inte kan gå till "sitt" hem och där det är nytt lås i dörren och hon inte får gå in.

De yngre är fortfarande kvar hos min väninna och det ska hållas samrådsmöte med massa inblandade myndigheter imorgon sen får vi se vad som händer.

Jag är livrädd att förstöra nått om han varit på dom också, har han rört de med ska det fan gå att få fram alla bevis som bara går, det ska inte finnas några tvivel på att jag gjort allt för att inte påverka dom.

Ni vet att bukefolket är bäst i världen va...

:love:
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Men under rådane omständigheter mår vi så bra som vi kan, barnen mår överlag bättre än mig som fortfarande är i någon form av chocktillstånd.

De är väl förmodligen otroligt lättade att allt har kommit fram, så för dem är det ett "avslut", men för dig är det "början"...

Fortsätt ta hand om varandra och jag håller alla tummarna att dina yngsta har sluppit helvetet!!
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

styrkekramar till er, kära TS. Många här har redan skrivit så bra saker. Instämmer.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Och en stor kram till dig i den här tråden också!

De är trygga nu. Håll fast i det.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Vill bara ge dig styrke kramar över nätet och tänk att det är över nu!
Tänk sån skillnad det är på buke och familjeliv, där du blev påhoppad i din tråd...
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Barnen har bott med sin pappa, därför så blir det ännu svårare att förklara för en tioåring varför hon inte kan gå till "sitt" hem och där det är nytt lås i dörren och hon inte får gå in.

De yngre är fortfarande kvar hos min väninna och det ska hållas samrådsmöte med massa inblandade myndigheter imorgon sen får vi se vad som händer.

Jag är livrädd att förstöra nått om han varit på dom också, har han rört de med ska det fan gå att få fram alla bevis som bara går, det ska inte finnas några tvivel på att jag gjort allt för att inte påverka dom.

Ni vet att bukefolket är bäst i världen va...

:love:

Försök att vara rak och ärlig så gott det går. Tala om att pappan har gjort något fel/dumt och att dom inte kan träffa han på ett tag nu.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

kl - Mår illa bara av din rubrik...jävla karl:mad: Hoppas att ni får all tänkbar hjälp att hantera detta hemska, var rädda om varandra. Kram.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Men usch, familjeliv är ett rent generellt ett väldigt obehagligt och elakt forum.

Skickar en stor kram idag också till Citron!
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Vill bara ge dig styrke kramar över nätet och tänk att det är över nu!
Tänk sån skillnad det är på buke och familjeliv, där du blev påhoppad i din tråd...

:eek: hur kan man bli påhoppad?? TS har ju inte gjort något fel!!
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Instämmer med allt stöd du fått. Fattas ord! Men här kommer en lång varm kram!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 143
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 568
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp