Bukefalos 28 år!

Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Återigen, det finns inte ord. Jag kan inte säga annat än att det bara finns en bad guy här och det måste du påminna dig om ifall skuldkänslorna kommer neddimpandes igen.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag kan inte låta bli att gråta av alla känslor och jag känner allt stöd från er och all värme.

Jag och min familj är djupt tacksamma för ert stöd :)

Buke bevisar det om och om igen...Även om jag inte skriver mycket här och är hyfsat anonym så ställer ni upp med full styrka så fort någon har det svårt.

:bow::bow::bow:
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Under omständigheterna mycket bra faktiskt. De säger till mig att nu är det ju över, de är trygga nu, de vet att de aldrig mera behöver se honom. Att de är säkra hos mig och att de har levt med det här så länge att den enda skillnaden nu är att det bara kan bli bättre.

Och de bryr sig mera om hur vi runt omkring de mår efter att ha fått reda på det här än de bryr sig om sig själva. Jag säger åt dom att vara ego och att vi vill ta hand om dom nu, men de är båda så fulla av värme och omtanke för oss andra att det är otroligt.

Jag är så oerhört stolt över mina flickor, så starka, så modiga, så oerhörda i det de gör och genomgår nu.

Stödet vi har är enormt. Polisen ringde både igår och idag och undrade hur det var med oss.Soc har ringt, bup har ringt...

Jag har kommit över att anklaga mig själv, jag vet att jag inte kunde hindra det som hände, men jag vet att jag kan stå vid deras sida nu och ge dom allt stöd och all kärlek mitt mammahjärta kan uppbringa.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Du låter väldigt sansad. Och vad skönt att höra att ni får så bra stöd!

Jag kan tänka mig att dina flickor känner en enorm ENORM lättnad över att äntligen ha berättat. Samtidigt kanske de riskerar känna dåligt samvete och oro för att de "belastat" dig... Barn kan ju anklaga sig själva så orättvist ibland. Så det är nog jätteviktigt att ni verkligen har varandra just nu, och dessutom proffshjälp.

Av mig får du 10 poäng av 10 för hur du hanterar det här.:bow:
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Under omständigheterna mycket bra faktiskt. De säger till mig att nu är det ju över, de är trygga nu, de vet att de aldrig mera behöver se honom. Att de är säkra hos mig och att de har levt med det här så länge att den enda skillnaden nu är att det bara kan bli bättre.

Och de bryr sig mera om hur vi runt omkring de mår efter att ha fått reda på det här än de bryr sig om sig själva. Jag säger åt dom att vara ego och att vi vill ta hand om dom nu, men de är båda så fulla av värme och omtanke för oss andra att det är otroligt.

Jag är så oerhört stolt över mina flickor, så starka, så modiga, så oerhörda i det de gör och genomgår nu.

Stödet vi har är enormt. Polisen ringde både igår och idag och undrade hur det var med oss.Soc har ringt, bup har ringt...

Jag har kommit över att anklaga mig själv, jag vet att jag inte kunde hindra det som hände, men jag vet att jag kan stå vid deras sida nu och ge dom allt stöd och all kärlek mitt mammahjärta kan uppbringa.

Vilket härligt inlägg att, under omständigheterna, läsa :) Jag instämmer fullt när föregående talare säger att du verkar hantera den otroligt tunga situationen sansat och antagligen bättre än de flesta (inklusive mig själv) klarat av.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Vill bara ge dig styrke kramar över nätet och tänk att det är över nu!
Tänk sån skillnad det är på buke och familjeliv, där du blev påhoppad i din tråd...

Tycker att en hel del människor blir elakt påhoppade i Familjelivs forum:mad:
Många, precis som TS har inte gjort något fel, men får ändå skit.

TS, jag tycker du är stark! Jag kan nog inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig hur det känns att få reda på något sådant.
Precis som Lupin och mandalaki säger så får du även av mig 10 poäng av 10 möjliga för hur du hanterar detta.
Dina barn mår bättre av att du är lugn och sansad än att du blir hysterisk.

Massa styrkekramar till dig!!
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag måste också säga att jag tycker att du verkar hantera det här på absolut bästa möjliga sätt. :bow:

Bara en sådan sak som att du modigt tror på vad dina barn berättar, utan att ifrågasätta dem, utan att "fly" eller sticka huvudet i sanden. Det tror jag verkligen inte att alla hade klarat av. Men dina barn känner ju dig, så klart. De visste nog var de hade dig redan innan.

Det är bra att du inte anklagar dig själv. Det vore att lägga krut på helt fel och helt meningslösa saker. Du vet att du skulle ha gripit in om du anat något, och du vet och dina barn vet att du nu står rak för dem.

Jag är mycket glad att läsa att du får stöd från samhället också.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Under omständigheterna mycket bra faktiskt. De säger till mig att nu är det ju över, de är trygga nu, de vet att de aldrig mera behöver se honom. Att de är säkra hos mig och att de har levt med det här så länge att den enda skillnaden nu är att det bara kan bli bättre.

Och de bryr sig mera om hur vi runt omkring de mår efter att ha fått reda på det här än de bryr sig om sig själva. Jag säger åt dom att vara ego och att vi vill ta hand om dom nu, men de är båda så fulla av värme och omtanke för oss andra att det är otroligt.

Jag är så oerhört stolt över mina flickor, så starka, så modiga, så oerhörda i det de gör och genomgår nu.

Stödet vi har är enormt. Polisen ringde både igår och idag och undrade hur det var med oss.Soc har ringt, bup har ringt...

Jag har kommit över att anklaga mig själv, jag vet att jag inte kunde hindra det som hände, men jag vet att jag kan stå vid deras sida nu och ge dom allt stöd och all kärlek mitt mammahjärta kan uppbringa.

Du är klok du :bow: dina barn verkar också vara det.
Tycker ni hanterar det jättebra allihop, skönt att ni får hjälp från bup, polis osv också. :)
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag blir också glad över att du får sådant stöd från olika håll!!

Och att du/ni kan ta er an detta ohyggliga så öppet och rakt. Även för de mindre barnen, oavsett om dom utsatts eller ej, är det viktigt att inget göms undan och hyschas. Att det inte fortsätter att vara en hemlighet som ingen vågar prata om. Dessvärre kommer nog rykten och människors prat att nå även barnen, och då är det viktigt att dom redan vet, har rätt kunskap med sig att hantera och bemöta. En 11åring är klok och förståndig och jag tycker absolut inte man ska gömma undan sanningen för henne och hennes syster.

Det är ju detta "hemliga", onämnbara som också är så farligt, förutom den hemska verkligheten i sig.

Dina barn verkar otroligt starka och kloka och jag tror ni kan gå vidare ur detta med en ny styrka som kan bära er! Du ger också ett fantastiskt intryck och jag är övertygad om att ni klarar av detta, tillsammans!
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Men alltså, citron har ju sagt att proffs ska hantera informationen till de mindre barnen. Jag tror inte att råd/förväntningar från oss är så lyckade i det läget, citron har ju redan fullt upp att hålla huvudet över vattnet.

Det här gäller inte främst dig men tidigare i tråden får hon råd om hur hon ska formulera sig till de yngre barnen. Jag tror att vi måste hålla igen där.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag kan bara stumt beundra dig och dina barn och hur ni hanterar detta !
Ni kommer att reda ut detta, med ditt vett och sans och barnens fantastiska förtroende så kommer det bli bra på slutet.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Men alltså, citron har ju sagt att proffs ska hantera informationen till de mindre barnen. Jag tror inte att råd/förväntningar från oss är så lyckade i det läget, citron har ju redan fullt upp att hålla huvudet över vattnet.

Det här gäller inte främst dig men tidigare i tråden får hon råd om hur hon ska formulera sig till de yngre barnen. Jag tror att vi måste hålla igen där.

+1

I detta läge får vi finnas här för att lyssna/läsa om Citron vill skriva av sig, samt sända cyberkramar i mängder såklart.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Men alltså, citron har ju sagt att proffs ska hantera informationen till de mindre barnen. Jag tror inte att råd/förväntningar från oss är så lyckade i det läget, citron har ju redan fullt upp att hålla huvudet över vattnet.

Det här gäller inte främst dig men tidigare i tråden får hon råd om hur hon ska formulera sig till de yngre barnen. Jag tror att vi måste hålla igen där.

Ja, absolut! Jag har läst tråden lite hit och dit och såg funderingar kring om de yngre barnen överhuvudtaget borde få veta vad som hänt eller ej. Det var mina tankar kring detta jag skrev. Självklart ska proffs inom området vara de som hjälper och leder Citron här. Inga forumister, hur välmenande vi än är. Så jag ber om förlåtelse där, skulle kanske hållit inne tankarna.
Moderator får gärna plocka bort det inlägget och detta!
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Så jag knapplånar för en uppdatering.

Började dagen med besök hos advokaten och han kommer ordna med vårdnad och boende intremistiskt till mig, att aset inte är lämplig vårdnadshavare finns det knappast några tvivel om.

Häkningsförhandling hölls idag kl 15 och han är häktad och han har gjort vissa medgivanden, vilket var det bästa som hänt sen i fredags banne mig.

De yngre ska polisen prata med på fredag, så jag hoppas nu för gudarna att han inte rört dom.

Den värst utsatta dottern fick mig att gråta av ett uttalande hon sa i lördags "Mamma jag vet i alla fall att gud inte finns" De orden skär i hjärtat...

Jag kan inte i ord beskriva vad Buke betyder för mig just nu :bow::bow::bow:
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Så bra! Jag funderade på det med häktning tidigare idag, han borde ju häktas idag om åklagaren ska klara 48-timmarsgränsen.

Det låter också lovande att han gjort vissa medgivanden, det underlättar nog processen för alla inblandade.

Jag förstår din dotters reaktion! Så tänker inte bara barn, jag kan också tänka så när något är riktigt jävligt, när barn dör etc - det kan i alla fall inte finnas någon gud. Men det är jättebra att hon pratar med dig, att hon öppnar sig. Ni har en lång väg att gå men ni startar på bästa möjliga vis. Vilka fantastiska tjejer du måste ha!
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Det jobbiga nu är kommande förhör med barnen, de två äldsta kommer få mera frågor och de tycker såklart det är hur jobbigt som helst. Båda två säger redan nu att de inte vill gå på en rättegång, vilket jag vet att dom måste och då dom är över femton så kommer de behöva vittna i rätten.

Jag måste få dom att orka med det, måste få dom att klara det men jag förstår att de inte vill, att de vill glömma och gå vidare.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 167
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 585
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp