Bukefalos 28 år!

Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Tillåt dig själv att rasa ibland, jag tror det är viktigt för att orka.
Tror heller inte det är farligt att visa dina barn dina känslor, bara ni kan prata om det och det verkar ni ju kunna. Det visar nog dem att det är okej att visa vad man känner och hur man mår.

Bra att polisen reagerade och tog in honom så snabbt när du ringde.
Hehe ja, faktiskt rätt kul kommentar av polisen:D
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Vilka hemskheter ni tvingas gå igenom, kan inte föreställa mig känslan av att få reda på något sånt här.

Fortsätt vara stark och hitta vägen ut ur mörkret.

Mina tankar går till er!
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag blir lika förtvivlad som alla andra som svarat här över det hemska som dina barn råkat ut för :( Men de har en mamma som verkar enormt stark och klok, och skönt att höra att samhället reagerar kvickt på din anmälan. Jag vill gärna säga något tröstande och peppande, men hittar inte rätt ord. Väldigt väldigt klokt hanterat med de mindre barnen med om jag ska säga något, just att du har mod att säga att du inte vet om/när deras s k far kommer hem och att han gjort något dumt. Barn är inte dumma, de fattar när något är riktigt på tok.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Tillåt dej att rasa ihop men stäng inte in dej i dej själv utan ta med barnen även om du bara sitter och gråter. Det är inte farligt för barn att se sina föräldrar ledsna, det farliga är när vi stänger in oss och skärmar av oss och försöker vara som vanligt inför barnen. Det här är ju fruktansvärt för alla parter och när det för deras del är över så börjar det ju för dej. Det är helt okej att ni är lite osynkade ett tag. Hellre det än att du sätter upp en fasad och dina barn inte vet vad de ska tro. De måste ju kunna lita på dej nu i alla lägen, även i känsolägen.

Vilken tur dina barn har som har en mamma som tror dem. Som tar dem på allvar och gör allt rätt med att ringa polis och socialen. Vad skönt att du kunde säga till dem direkt att det inte var deras fel. I chockat tillstånd kan man ju annars säga både det ena och det andra som man sedan ångrar. Skönt att du slipper tänka på det också.

Jag håller tummarna för att de små inte har blivit utsatta och att dina barns själar får läka. Kroppen läker ju oftast utan problem men själen är betydligt svårare att göra hel.

Tänk på mitt i den här röran att barnen kan gå tillbaka i sin utveckling. En tonåring kan bli som en tioåring just för att det här är alldeles för jobbigt för dem. Men glöm heller inte bort att låta dem sörja och bearbeta på sitt eget sätt. Jag kan tänka mej att du helst vill ha dina barn nära dej för resten av livet för att kunna skydda dem men det går ju tyvärr inte och barnen behöver få läka på sitt sätt.

Att du finns för dem, även om du gråter och bryter ihop är det enda som är viktigt nu.

Du är en bra mamma. Du lyssnar på dina barn och tar dem på allvar. Tänk om alla föräldrar kunde göra det.

Allt runt omkring får du ta som det kommer. Det viktiga nu är att ni kan skapa ett nytt gemensamt liv med trygghet, kärlek och öppenhet. Då kommer både du och dina barn få tiden att läka.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Tillåt dej att rasa ihop men stäng inte in dej i dej själv utan ta med barnen även om du bara sitter och gråter. Det är inte farligt för barn att se sina föräldrar ledsna, det farliga är när vi stänger in oss och skärmar av oss och försöker vara som vanligt inför barnen. Det här är ju fruktansvärt för alla parter och när det för deras del är över så börjar det ju för dej. Det är helt okej att ni är lite osynkade ett tag. Hellre det än att du sätter upp en fasad och dina barn inte vet vad de ska tro. De måste ju kunna lita på dej nu i alla lägen, även i känsolägen.

Vilken tur dina barn har som har en mamma som tror dem. Som tar dem på allvar och gör allt rätt med att ringa polis och socialen. Vad skönt att du kunde säga till dem direkt att det inte var deras fel. I chockat tillstånd kan man ju annars säga både det ena och det andra som man sedan ångrar. Skönt att du slipper tänka på det också.

Jag håller tummarna för att de små inte har blivit utsatta och att dina barns själar får läka. Kroppen läker ju oftast utan problem men själen är betydligt svårare att göra hel.

Tänk på mitt i den här röran att barnen kan gå tillbaka i sin utveckling. En tonåring kan bli som en tioåring just för att det här är alldeles för jobbigt för dem. Men glöm heller inte bort att låta dem sörja och bearbeta på sitt eget sätt. Jag kan tänka mej att du helst vill ha dina barn nära dej för resten av livet för att kunna skydda dem men det går ju tyvärr inte och barnen behöver få läka på sitt sätt.

Att du finns för dem, även om du gråter och bryter ihop är det enda som är viktigt nu.

Du är en bra mamma. Du lyssnar på dina barn och tar dem på allvar. Tänk om alla föräldrar kunde göra det.

Allt runt omkring får du ta som det kommer. Det viktiga nu är att ni kan skapa ett nytt gemensamt liv med trygghet, kärlek och öppenhet. Då kommer både du och dina barn få tiden att läka.
citerar för det är så himla bra skrivet!! :bow:
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

*kl* Skickar stora varma kramar till dig och dina tjejer. Vilken mardröm! Kan bara instämma i vad de andra redan skrivit, du verkar göra det rätta!
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag har tänkt på dig och dina fyra barn idag, Citron. Att det var idag som proffs har pratat med de två yngre.

Jag hoppas så att den så kallade pappan inte har förgripit sig på dem, jag hoppas så att de har sluppit se vad som har skett.

Jag har också tänkt mycket på det enorma förtroende dina två äldsta visade dig när de berättade.

Både de och du är så modiga.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Citron, imorgon är det fredag och vi är nog många som kommer att tänka på dig.

Uppdatera här när du behöver eller orkar.

Kramar till dig och de dina.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

*Kl*

Ja då är det fredag morgon, frukost skulle kanske vara en bra ide men jag mår så illa att jag nog inte får ner nått i alla fall.

De två yngsta undrar såklart när pappa får komma hem och är oroliga för honom, de vet inget ännu. Jag är glad att ha proffs omkring mig idag.

I kväll är det en vecka sen jag fick veta...Det känns som flera månader och samtidigt som om det hände igår.

Lägenheten ser ut som fan, trångt blev det men vi flyttar till större första februari. Men vad fan ingen dör av dammråttor och oreda. Får ta tag i det ordentligt vi orkar ordentligt.

Stora kramar till er alla, ni är underbara.:bow::bow::bow:
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag har läst hela tråden. Ingen rolig läsning.

Du har mina cyber kramar, tankar och styrka med idag. Förstår att du mår illa. Hoppas att det trots omständigheterna går bra att berätta för barnen.

Vad kul med ny bostad. Kan kanske vara bra att han något annat att tänka på ibland och sysselsätta sig med. Flytt tar ju lite tid. För det tror jag man behöver. Man behöver nog vila sitt sinne från hemska saker och tänka på annat ibland.

Jag är inte bra på att uttrycka mig men jag hoppas du förstår hur jag menar.


Varma kramar och tankar.


(Tänkte skriva lite om de olika chockfaserna man går igenom men det tar säkert proffsen upp med dig, barn och vuxna kanske inte reagerar lika alltid).
 
Senast ändrad:
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Mina tankar går till er idag. Hoppas allt går väl, och att du slipper fler chockbesked.

Varma styrkekramar
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Ja då är det fredag morgon, frukost skulle kanske vara en bra ide men jag mår så illa att jag nog inte får ner nått i alla fall.

Ojdå, jag var lite veckovill och trodde att det var fredag igår.

Jag hoppas verkligen, verkligen att de yngre får ett bra samtal idag och att det visar sig att de är helt oskadda.

Jag har faktiskt tänkt lite på hur det skulle vara att få fyra barn fast boende hos mig helt plötsligt. Förstår om det blivit lite trångt, skönt att du får större redan i februari.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Energi, styrka och kärlek i enorma mängder strömmar genom cyberrymden till dig och dina barn idag - hoppas du känner det!
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Mina tankar går till dig och din familj idag. Stora varma kramar!
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag skickar ocksa en massa stora kramar idag, du ar sa stark och dina tjejer ocksa!
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Även jag tänker på er idag. Önskar er lycka till och hoppas av hela mitt hjärta att de två yngsta har klarat sig undan.
 
Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Tänker på er i dag jag med! Många kramar
 

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 174
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 595
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp