Han, hon, den eller det?

Zewz

Trådstartare
Varken han eller hon, utan den eller det ;)
Lämnade Hobbe på djursjukhuset i morse, och hämtade honom kastrerad på eftermiddagen.
Känner mej lite skyldig just nu, men intalar mej själv att vi båda kommer vinna på det i längden, vilket jag inte tvivlar på.

Nåja. Ville bara skriva av mej :smirk:
 
haha ja det är det nu*S* fast han är ju en han fast utan kulor=)
 
när dom tar bort tamponaden så kommer du se en tom "påse". den krymper visserligen med tiden, men ack vilken sorglig syn det är... :crazy:
 
han har ingen tamponad eller något.
det är ihopsytt o klart, stygnen försvinner av sej själva.
 
på min stackars jycke sydde dom fast en tamponad med blå tråd. han har fortfarande en liten blå prick kvar bredvid snoppen :(. men jag lovar, du kommer inte att ångra dig!
 
Just nu har jag ärligt talat ångest, o kämpar mellan dåligt samvete, och att tycka synd om min hund. Som nog egentligen inte bryr sej. Just nu ligger han nerbäddad här jämte, lite dåsig av smärtstillande.

Snällt av er att stötta mej. Kommer säkert kunna glädjas åt det här beslutet om ett tag jag med... :smirk:
 
tänk så mycket lättare hans liv blir! han slipper gruffa med andra hanhundar, han slipper ansvaret som det innebär att vara hanhund, han kan leka med tikar trots att de löper! det finns egentligen inget negativt!
 
Tack :) Känns bra att andra säger precis det man behöver höra :bow:

Har tänkt ut en massa bra saker jag med...
Och han kanske kan börja äta normalt! En del kallar det bieffekt att dom lägger på sej, jag skulle bli jätteglad :)
O han är redan så j*vla pigg o undrar som tusan varför vi inte kan vara ute o busa som vanligt... S han märker inte mycket av stygnen heller...
Har försökt underhålla honom o "busa försiktigt", men det vet han inte vad det är... hahaha...
 
ja men sånt kan ta tid. det var två år sen min hund blev "stympad" men han har inte börjat lägga på sig förän nu! lugnare har han blivit, men jag tror att det mest har med att han börjar bli vuxen att göra (3,5 år nu) :cool:
 
Så du bestämmde dig för att Hobbe skulle bli av med ping-pong-bollarna ;) :D

Jag har bara en liten fråga. Hur mkt fick du betala?
 
alltihopa gick på 2650.
o då klippte dom tydligen klorna på honom när han var sövd oxå :D
dom tyckte väl dom var långa :o (jo, jag klipper dom, men han gillar det inte så det blir några i taget...)
 
Kostar det inte mer :eek:

Jag har börjat fundera lite på att kastrera Nixon eftersom han inte ska användas i avel.
Han är dock inte alls jobbig med andra hanhundar, utan leker mer än gärna med dem som vill leka med honom.
Tikar är han dock jobbig med. Bara lukta rumpan hela tiden :crazy: Men han kan umgås med de tikar som kan "leka bort" honom. Skäller de ut honom så tycker han att det är jätte kul *suck*
Ibland känns det nästan som att jag kan höra honom säga "Aha! Du spelar svårfångad. Det gör det hela ännu roligare"
 
nope. inte här i alla fall.

vi har ju inga problem med hobbe heller, men vill undvika de problem man KAN få...
han älskar o vara ute i trädgården, gå lös o känna frihet, det vore ju synd om han hade blivit jobbig så man var tvungen o ha honom kopplad/instängd jämt. och en oönskad pinscherblandning vill vi inte ha :smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 233
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 645
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp