Bukefalos 28 år!

Han tuttar, hur får jag honom att sluta?

E

EmiliaE

Hej! Jag har 3 hankatter här hemma. De är innekatter allihopa och från samma kull så de är bröder. Den ena katten, Thiger, håller på och tuttar på sig själv i "armhålan". När han vill gosa och man börjar klappa honom lägger han sig direkt på sidan och börjar tutta. (Har alltid gjort). Och nu har den andra, Prinsen, också börjat tutta på honom. Någon som vet varför dom gör så? Och hur man får dom att sluta? Pälsen är jättekonstig precis där dom tuttar. (det är alltid samma fläck och har alltid varit) Har försökt att säga till dom, sära på dom. Det enda som funkar är när jag puttar bort huvudena och håller min hand för just den fläcken, men sån kan jag inte sitta jämt :confused: Dom är 7 månader gamla, kan det ha med det att göra? Att dom kanske slutar när dom "mognat" till sig? Finns det något jag kan göra? Vill inte att han förstör sin fina päls...
 
Sv: Han tuttar, hur får jag honom att sluta?

Var katterna minst 12 veckor när du fick dom eller hade dom mamma tillhands tills dom var så gamla?
 
Sv: Han tuttar, hur får jag honom att sluta?

Dom var 12 veckor när jag tog dom från mamman..
 
Sv: Han tuttar, hur får jag honom att sluta?

Mina egna uppfödningar snuttade ganska länge, trots att de bodde och alltid har bott, med sina mammor. Ena missen jag har snuttar fortfarande ibland i pälsen på sin mamma, och hon är 2 år nu. Det gör mig ingenting alls, varför vill du ta bort beteendet?

Mina andra två, jämngamla med den första, snuttar dock aldrig längre. Däremot putsar de gärna varandra när de ligger och gossar, och får närheten på det sättet. Så jag tror säkert det kommer att bytas ut för dina missars del också.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 897
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·
Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 100
Senast: mackan
·
Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 292
Senast: Ponnyfoton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp