Han vill ersätta bilen med häst och vagn

Sv: Han vill ersätta bilen med häst och vagn

Hästen ska alltså inte få gå ut i hagen om jag läst rätt? Hästen skulle inte få beta utan bli utfodrad inne i stallet- betyder det att den inte får hagvistelse som jag fattat? Kanske ute och cyklar.
 
Sv: Han vill ersätta bilen med häst och vagn

Jag vet inte om jag håller med LIA.
Eller rättare sagt - det gör jag inte.

Tycker INTE det är okej att låta hästen bo allena,
och jag uppfattar det också som att hästen inte ska få gå ut?

Hur han denne tänkt egentligen??
 
Sv: Han vill ersätta bilen med häst och vagn

Vilken god tanke det hade varit! Verkligen!

Om han hade haft lite mer hästkunskap.
Ingen utevistelse och inget sällskap(?)
Hoppas verkligen han får avslag!!!!
 
Sv: Han vill ersätta bilen med häst och vagn

Jag tycker det är bra med avslag, har hästen inte möjlighet till varken sällskap eller hagvistelse så kan det likväl vara!
 
Sv: Han vill ersätta bilen med häst och vagn

Jag tycker det är bra med avslag, har hästen inte möjlighet till varken sällskap eller hagvistelse så kan det likväl vara!

men dom lär vä'l inte avslå bara pga det efetrsom dom nu ändrat i djurskyddslagen om utevistelse och artfrände...:crazy:
 
Sv: Han vill ersätta bilen med häst och vagn

För att klargöra...
Det är tanken att återgå till häst och vagn i st f bil jag hejade på.

Hur man låter hästen leva är en helt annan fråga. Det var ju inte heller den som var problemet för att få tillstånd, såvitt jag kommer ihåg.

LIA
 
Sv: Han vill ersätta bilen med häst och vagn

han kommer fa parkerinsbekymmer:p

men det funkar for amish folket varfor inte,
men sjalvklart god hasthallning ar nummer ett.
 
Sv: Han vill ersätta bilen med häst och vagn

men dom lär vä'l inte avslå bara pga det efetrsom dom nu ändrat i djurskyddslagen om utevistelse och artfrände...:crazy:

De kraven fanns ju inte innan heller enligt Djurskyddslagen. Så jag undrar samma som PL. Hur tänker du?
 
Sv: Han vill ersätta bilen med häst och vagn

Är det inte Miljöpartiet som tycker detta, kan man tro. Med höjda bensinpriser mm. Får väl bygga om garaget till stall.
 
Sv: Han vill ersätta bilen med häst och vagn

Det är ju uppenbart att han bor fel, jag menar har man häst så bör den ju få gå ute och beta någon gång samt behöver den ju sällskap av ett annat djur. En häst är ju ett flock djur. Men att byta ut bil mot häst och vagn är ju en god ide. Min familj har sedan 6 år tillbaka kört med häst och vagn. Men vi bor i en liten by där det är många metrar mellan husen och hästarna har stora hagar. Dessutom har vi fyra hästar. Men kommunen vi valt att bo i har börjat byggas upp för djur näringen och man kan mitt i "stan" se betande kor. Och att möta ett häst ekipag är inte sällsynt då fler och fler tar efter. Min familj har inte varit först med detta utan det är mer ett kultur arv. Och på senare tid har det visat sig vara bra för miljön så min familj kommer i framtiden fortsätta med häst och vagn. Dock använder vi oss av tåg trafiken när vi ska ta oss långt, då får hästarna stanna hemma.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här med mitt husköp har minst sagt varit en händelserik resa med ett flertal oväntade vändningar och det är ju inte klart än så det...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Magiana
·
  • Artikel
Hästnyheter New York kan bli av med en välkänd turistattraktion. Stadens nye borgmästare Bill de Blasio kallar de klassiska häst- och vagnturerna i...
Svar
10
· Visningar
1 173
Senast: Pazuzu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag brukar veta vad jag vill och har rent av rätt bestämda åsikter på många områden. Men när det kommer till större beslut är det...
Svar
0
· Visningar
598
Senast: Magiana
·
  • Artikel
Hästnyheter (HD) En häst dog och tre personer fick föras till sjukhus när en olycka inträffade på väg 114 mellan Ängelholm och Örkelljunga vid...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp