han vill inte tölta!

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare islands
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 170
I

islands

är medryttare till en isis.

han töltade fint innan men nu senaste två gångerna tar han bettet o springer på när jag ska sätta honom i tölt. han blir så hård i munnen osv. han töltar ej, ngt mer 2 taktigt .. inte helt trav men nästintill. vad ska ja göra ?
:confused::confused::confused::confused::confused::confused:

problem 2 ..
jo , han fattar höger gallop, lätt som en plätt, med en enekel gallopskänkel. men vänster gallop.. det går ej! han ökar bara traven jätte mkt. han springer på. idag fick ja honom att gallopera i vänter varv, men han hade höger gallopp ändå! vad händer!? :cry::confused:

Johanna

Sv: han vill inte tölta!

Låter som mitt sto ,hon gjorde så under en period och jag höll på att bli tokig.Det visa sig att hon hade en stor låsning i bogen efter det kollades sadeln upp,hon hade breddat så den var för trång.Så jag bytte sadel det var som att vända på en hand,helt förbytt,hon går i stadig form och töltar på som bara den.Ibland vill våra isisar säga något med sitt beteenda men det kan vara klurigt att hitta bara.Lycka till.

Samla han ordentligt, och rid inte så fort (lättare sagt, jag vet) :)

Prata med ägaren om ditt problem :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 041
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 123
Träning Hej! Jag har köpt en Islandshäst för några månader sen som jag innan varit medryttare på. Vi har nästan bara ridit ut då hon är tant nu...
Svar
4
· Visningar
894
Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 803
Senast: _FiA_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka