Bukefalos 28 år!

Handbolls-VM

machafuko

Trådstartare
Är det bara jag som följer VM i handboll för herrar?

Tänkte att om det finns någon mer där ute som kollar så kan vi nörda ihop 😄
 
Jag följer! 🙂 Kul att det gått så bra för Sverige hittills!
Vem tror du de får möta på onsdag? Jag gissar på Egypten.
Jaa, jag tror väl också det. Blir en intressant match! Överväger om jag ska gå på den eller om jag sparar mina kronor till eventuell semifinal. :laugh:

Måste dock säga att jag blev tokig på domarna idag. Så många märkliga domarbeslut. Det var ren tur att det var en mindre viktig match idag, annars hade jag nog dragit av mig halva håret pga domarna.
 
Jaa, jag tror väl också det. Blir en intressant match! Överväger om jag ska gå på den eller om jag sparar mina kronor till eventuell semifinal. :laugh:

Måste dock säga att jag blev tokig på domarna idag. Så många märkliga domarbeslut. Det var ren tur att det var en mindre viktig match idag, annars hade jag nog dragit av mig halva håret pga domarna.
Jag funderade också på om jag skulle gå på kvarten. Men fy så dyrt tyckte jag.

Generellt väldigt imponerad av Sveriges spel hittills. Hoppas verkligen det håller i sig och att de hittar samma spel mot svårt motstånd också. Är lite rädd för luftslotsskänsla när det ändå gått såpass lätt fram till slutspel.
 
Ja, hittills har de känts säkra och stabila. Men nu är det ju vinna eller försvinna framöver så hoppas verkligen deras segertåg håller i sig.

Håller med om att biljetterna var dyra. Jag funderar på att gå på semifinalen på fredag, men hade ju först velat se att Sverige tar sig dit 😅
 
Ja, hittills har de känts säkra och stabila. Men nu är det ju vinna eller försvinna framöver så hoppas verkligen deras segertåg håller i sig.

Håller med om att biljetterna var dyra. Jag funderar på att gå på semifinalen på fredag, men hade ju först velat se att Sverige tar sig dit 😅
Samma här, risken är väl att alla biljetter ryker så fort folk inser att det blir Sverige i semin. Jag kommer nog bara anta att de kommer dit och något annat vore typ... nästan fjasko :D
 
Kommer inte se en enda match, men följer ändå. Idag ställs vi emot det första riktiga provet, Egypten.

I kvarten är nog världens just nu sju bästa lag. Och Ungern.
 
Kul! Klart Sverige måste ta sig till final nu 🙂
Jaa, jag är lite nervös nu. Blir ju ett rejält antiklimax om de inte går dit. :laugh: :meh:
Men med Gottfridsson ute ur leken känns det lite jobbigt just nu faktiskt. Matchen igår var lite svajig i partier. Var där och såg den live. Domarna igår, återigen en hel del konstiga beslut. Var tvungen att se matchen i efterhand på viaplay också för att se att inte publiken var partisk, men vissa dombeslut var verkligen högst märkliga. Ja ja, i det stora hela vann vi ju den matchen i alla fall så det var ju skönt.
 
Jaa, jag är lite nervös nu. Blir ju ett rejält antiklimax om de inte går dit. :laugh: :meh:
Men med Gottfridsson ute ur leken känns det lite jobbigt just nu faktiskt. Matchen igår var lite svajig i partier. Var där och såg den live. Domarna igår, återigen en hel del konstiga beslut. Var tvungen att se matchen i efterhand på viaplay också för att se att inte publiken var partisk, men vissa dombeslut var verkligen högst märkliga. Ja ja, i det stora hela vann vi ju den matchen i alla fall så det var ju skönt.
Ja, så tråkigt att Gottfridsson skadade sig och missar resten av VM :( Väldigt dålig tajming och måste ju såklart kännas väldigt tråkigt för honom att inte få spela vidare. Men jag hoppas de andra i laget ändå löser det imorgon. Ska du se matchen live imorgon också?
 
Ja, så tråkigt att Gottfridsson skadade sig och missar resten av VM :( Väldigt dålig tajming och måste ju såklart kännas väldigt tråkigt för honom att inte få spela vidare. Men jag hoppas de andra i laget ändå löser det imorgon. Ska du se matchen live imorgon också?
Jag vet inte än, eventuellt med en familjemedlem om han kommer loss från jobb. Förutsatt också att de gör som igår att de säljer ut till sista-minuten-pris.

Det är verkligen trevligt att se live, även om det på något sätt också kräver lite mer av en eftersom man inte har kommentarorer att lyssna till. Men ja, jag tittar på alla live-matcher jag går på på stream sen ändå, bara för att det liksom är två helt olika upplevelser :rofl:
 
Kommer att bli tufft utan Gottfridsson tyvärr
Verkligen tråkigt att han inte ens kan sitta med på bänken, även om jag förstår varför det blev så. Blir intressant att se vem de tar in istället i truppen, även om det förmodligen blir en bänksittare då?

Som tur var har ju laget kört en hel del utan Gotte i turneringen, så förhoppningsvis har de fått lite smak för hur de ska göra utan honom. Otroligt tråkig förlust för Sverige dock, går ju inte att komma ifrån.
 
Jag var där live i fredags och såg deppen. Det var inte rolig stämning där i slutet… 😅

Idag har jag ju biljett till matcherna, så blir att åka dit och se bronsmatchen och sen finalen.
 
Jag var där live i fredags och såg deppen. Det var inte rolig stämning där i slutet… 😅

Idag har jag ju biljett till matcherna, så blir att åka dit och se bronsmatchen och sen finalen.
Förstår att stämningen dök när man insåg att det inte skulle gå vägen. Var det mycket folk? Såg ut att vara en del tomma platser när jag såg matchen på TV.

Hoppas de får avsluta med seger idag i alla fall 🙂
 
Förstår att stämningen dök när man insåg att det inte skulle gå vägen. Var det mycket folk? Såg ut att vara en del tomma platser när jag såg matchen på TV.

Hoppas de får avsluta med seger idag i alla fall 🙂
Skulle säga att det var nästintill fullsatt! Var en del platser lediga högst uppe i ett hörn, annars hyfsat fullt. Över 19K i publiken enligt speakern! 😄

En helt annan stämning än på matchen mot Egypten också. Då applåderades det och hejades på när Sverige var i försvar/Egypten i anfall. Nu i fredags var det höga burop så fort Frankrike hade bollen😅
 

Liknande trådar

Fritid Nu har VM dragit i gång. Jag är ingen fotbolls nörd men tycker att mästerskap är kul. Här kan vi diskutera allt som har med VM att göra...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
6 849
Senast: Jeffery
·
Fritid Igår började VM för herrar i Ottawa, Kanada. SVT sänder. Sverige - USA börjar kl 15 så om 6 minuter. :up: Här...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: Rosett
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
816
Senast: Guldaskig
·
  • Artikel
Hästnyheter Hon visade fokus och stor skicklighet i att följa planen hon gjort upp tillsammans med sin arbetsgivare och sexfaldige världsmästaren...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp